29 December 2011

Melbourne Part 6 : Great Ocean Road

Part 1 sini 
Part 2 sini 
Part 3 sini
Part 4 sini 
Part 5 sini




Pagi tu aku  buat sandwich tuna and telor for breakfast. Habis licin. Either sedap or smorang lapar and tak de choice :p


Packed, and checked out. Sini check out awal, dlm kol 10-11 mcm tu.




Ni la villa unit yg kitorang dok. Unit no 18. 


Balik from Port Campbell tu, kitorang lalu the coastline. The famous Great Ocean Road. Took us 6 - 7 hours jugak la from the time we checked out till we arrived at kak yah's house. Tapi byk brenti2 la..






Nampak jauh? Memang jauh giler! 




Memula kitarang pegi sini dulu...






Twelve Apostles ni antara tempat yang wajib pegi kalau ko drive ke GOR ni. The place is beyond words, aku tatau mcm mana nak describe betapa lawanyer tempat ni.


Walaupun masa ni (haritu specifically) cuaca agak panas sikit, tapi still aku rasa mcm enjoy sgt even tho just duduk kat the lookout area and tgk the scenery yg cantik.


Cantiknya tempat ni, ibaratnyer mcm kau tak payah ada camera mahal2 utk ambik gambar bagi nampak lawa. Camera aku yg biasa2 tu pun boleh jadik lawa gambarnyer. Sebab aku tgk hasil gambar from camera aku kat tempat batu2 tu.. compare dgn gambar dlm brochure, sama jek!


Gambar2 in no particular order.. aku malas nak susun..






mama and the girls



perjalan nak pegi lookout point. 



priceless!



air jernih mcm dlm aquarium



cuaca panas but windy



lawa sangat rasa mcm nak duduk sini 5 jam tgk ni jer...



have i mentioned scenery sini lawa? :)


Selesai kat sini, kitorang pun meneruskan perjalanan balik.

Along the coast line tu, byk town kecik2 yang boleh singgah.

Mr p dah menggoogle tempat makan yang halal, so we know where to stop.


Memula stop kat Apollo Bay. Ada satu restoran nama ILUKA. Lebanese punya restoran kot.

Sempat la lunch kat situ, ada playground budak2 boleh main2 kejap bagi rehat badan sikit. Kesian jugak kat budak2 duduk lama sgt dlm kereta.


Then jalan lagik.. and we stopped again kat another town called Lorne.

Eh jap.. aku rasa la kitorang stop.. ke tak stop? ntah.. sumpah aku lupa.


Tapi yang aku sure kitorang stopped again kat Bells Beach.

Bells Beach ni mcm tempat yang famous org surfing. Tapi masa kitorang sampai tu masih awal, dlm kol 3pm++ kot, so mcm tak de org lagik. 

Wanted to wait.. tapi mcm dah penat masing2.


Masa2 ni mmg dah tak ambik gambar pakai camera aku pasal bateri dah habis. Semua pakai phone mr p jek. Dats why tak de gambo huhu..


From Bells Beach kitorang gerak terus ke Melbourne.

Remember my previous entry, abg ipar aku kata Melbourne city ni buleh tahan jam time pegi balik ofis. And masa balik tu nak dijadikan cerita, memang kitorang sampai Melbourne city btul2 time org balik ofis.

Hambikkkkkk

Sib baik ada map. 

Kona sana. Kona sini. Carik jalan yang tak redah jam.

Sampai jugak rumah kak yah around 7pm kot mcm tu.


Sampai2 terus dinner. Mmg dasar tak malu kan. Memula kitorang dah singgah mall sbb nak dinner kat situ. Malu jugak la.. dah la kau tak tlg masak, balik2 bercuti harap org dah masak siap utk kita kan?

Tapi kakak aku call, dia kata balik makan pasal dia dah masak.

Sayanggggg kakak aku :p


Anyway aku ingatkan nak perabih kisah cuti sampai sini jer.. tapi mcm panjang sgt pulak. 

Sambung final entry nanti k..

Babai.










2 comments:

aishah said...

sila sambung cerita lagi :)

Norliana Abdul Rahman said...

sabar cik puan.. hahaha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...