30 March 2012

Tabita - After 2 mths

Hari ini, saya akan bercerita tentang salah satu benda yang dah agak lama di kepam.


Kepam bukan apa, sebab nak tunggu betul2 hasil dia, and lepas dpt hasil nak tengok the consistency and sustainability.


Bahasa kemainnnn..




Kalau citer pasal product yang aku guna memang endless. Kalau pernah ikut blog aku dari dulu mmg mcm2 dah aku guna.


BML, Royal Jelly Bio Cos, Lancome, SKII, Estee, Aviderm, Dermedex.


Tu antara yang aku pernah guna.






Dipendekkan cerita, aku tried this one product. TABITA.


Cuba lah google, ada mcm2 review and testimonial pasal product ni. Tapi dgr kata byk jual yg tak ori. Nanti2 aku bagitau mana nak beli yg ori k?


Oh btw ni dari Indonesia.


Bila baca, pakai product ni sama je mcm BML. Kulit akan gelupas pas tu jadik lawa. Memula aku tak nak tapi bila baca katanya tak de hydroquinon or mercury, so aku pun why not try je la kan.


The first week tu itself memang dah start rasa tegang, pedih and gatal.


Muka aku jadi mcm nampak tanned. Tambah pulak first week tu aku balik Melaka. Dgn panasnyer masya allah... sabar kan je la hati sbb nak cantik.


Second week dah start gelupas.








Huduhhhh i know!!! *sedih*


Cer la kau bayang aku jalan sana sini, pegi keje dgn muka mcm tu. Sadis ok!


Gambar2 tu tahap gelupas baru sikit. After like the 3rd week tu mmg tahap maksima gelupas. Tak terambik gambar aku.


Sakit tu, memang jgn cerita. Kekdg sambil dok pakai toner (worst part) aku dok tenung muka sendiri dlm cermin sambil memikirkan "aper la kau ni konot, sanggup bersakit2 bagai sbb nak cantik"


4th week, muka dah start nampak bersih and cerah. Gelupas masih ada lagi sikit2 but not as bad. Pedih still ada lagi sikit2 but bearable.


5th week onwards, alhamdulillah gelupas dah habis. Tapi masa ni aku masik tak pakai apa2 bedak or makeup. Habis sgt pun aku pakai mascara and eyeliner plus lipbalm jek.





This was few weeks back. No makeup, only eyeshadow and mascara.

At one stage, masa awal2 dah ok tu, muka mmg nampak putih semcm. Pink2 pun ader gak. Which honestly, aku mcm kureng berkenan pun ader. Sbb takut nampak tak natural. 

Ye la aku ni sejak azali hitam. Tetiba muka putih sgt, sangat tak natural ok. Tambah pulak kalau letak tangan sebelah muka, muka putih, tangan hitam.. boleh?

Tapi, after a while, I think masa dah masuk bulan ke dua tu, the skin color dah jadik mcm natural. No more overly pink or putih sgt. Just nice.








Gambar2 from henfon, so kurang clear sgt lah. *padahal nak cover jerawatsss* Semua above no makeup, only day/night cream.

So now, after 2 months kot, alhamdulillah mcm dah better la kulit aku. 

TAPI!!!

Ok I'm gonna be honest here lah... Tapi aku bukan nak generalize, maybe ni kulit aku je, sbb dasar degil kan.

Jerawat aku still tumbuh lagi. Kalau dulu once a mth akan kuar sebijik dua time period yg besar2, skang pun masih lagi.

Parut masih ada lagi. Especially yg resulting from jerawat tuh. Kalau pakai BML dulu mmg habis dgn parut2 skali dia sagat. Tapi dgn ni mcm tak hilang sgt la parut aku. Slowly la kot.

But however I like the fact that kulit muka mcm bersih la.Mcm kau baru lepas buat facial. Tak de nampak kusam mcm tak basuh seploh hari.

Texture kulit also improve. Tone kulit sekata. Kulit mmg rasa smooth.


And skang aku dah start pakai balik mekap.

Muka aku blom flawless tahap retis lagik nak kuar rumah without mekap noksss



if you zoom you can still see my jerawat and parut. 

Gambar kat Melaka and gambar birthday balqis tu among gambar yg baru yg without makeup.



Oh ye..

Nak beli?

Can email me at norliana@gmail.com

Full info on tabita order and ready stock, click here

Sekian terima kasih.



5 comments:

Norhani Abdul Rahman said...

very nice cuna, yang penting, pori2 tu takda lansung..cantik, macam anak dara!

Norliana Abdul Rahman said...

perghhh mcm anak dara aku paling tak tahan.. hahah.. sekali tgk badan! hambikkk pengsan! hahah

JueOny said...

oohh....from peej burhan...yes i read her blog, if xsalah adik dia pakai n mmg nampak kesan yg cantik...tq for sharing dear :)

Anonymous said...

.Harga tabita ni di jakarta kalau pakej sederhana dalam Rp175k (lebih kurang RM60) dan pakej besar Rp245k (RM85).Di Malaysia pada awalnya RM520 pakej besar..dan kini rata-rata harganya antara RM300-500.
penah tnya dkat org2 indon sndri pasal tabita "waduh-waduh mbak...tabita itu banyak chemical...penuh bahan kimia didalamnya..ngapain dipakai tabita..kita di sini pun ngak berani pakai tabita...banyak dokter di sini melarangnya...kalau dipakai terus-terusan boleh kena kanker kulit mbak..". :).. sekadar pendapat. tepuk dada tnya minda

not so nice said...

Hi kak.. why did u stop using BML?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...