26 May 2015

Perbezaan Toujours Advanced, Ephyra dan iBeauty Crystal

Ini untuk pembacaan dan tatapan, supaya korang lebih faham dengan apa yang di consume masuk dalam badan kita.


Jangan ikutkan hype sangat, orang ambil collagen, kita pun nakkkk.. pas tu ntah apa2 yang diambil pun tak tau.


Seperti yang kita tahu ada belambak product kat pasaran. Sebab Kay Parlour mmg tak ambil banyak product, so comparison kali ni aku hanya akan focuskan ke 3 produk ini sahaja.








Why these 3? Sebab ni antara yang terbaik



Selalu orang akan tanya aku, Mana yang bagus? Mana yang sesuai utk diorang?


Agak tricky nak jawab soalan ini. 

Kalau aku ni Memey Suhaiza, of course aku akan jawab Ephyra paling bagus!

Or kalau korang tanya Hanis Zalikha, tak lain tak bukan Toujours je la yang paling bagus!


Tapi aku bukan duta produk, mahupun produk owner. So aku akan jawab berdasarkan pengalaman and pengetahuan umum aku terhadap produk2 ini.


In general, like I always said

Tak ada satu pun produk yang sesuai utk SEMUA ORANG.

Sebab, badan kita ada keperluan dan constraints / kekangan / allergy yang berbeza.


Contoh aku sendiri, I am (kindda) allergic to honey / madu. Sebab sifat madu itu panas / heaty, maka aku senang naik jerawat bila consume madu. How do I know this? Sebab kan biasa pagi2 org amalkan minum 1 sudu madu, so I did that for a couple of days, and guess what, sebesar2 alam jerawat tumbuh happily on my forehead!

So sejak tu, aku akan elakkan apa2 supplement yang ada madu. Contoh paling senang, Toujours. Ya, Toujours mmg ada madu as one of the key ingredients. Tapi am I saying Toujours tak bagus?

Definitely NO!

Cuma Toujours tak sesuai untuk aku. Like most of you know, aku pengguna tegar Ephyra. Memang alhamdulillah sangat serasi dgn aku.

So am I saying Ephyra bagus?

Of course! To be specific, Ephyra bagus untuk aku!


But Ephyra maybe tak sesuai untuk some people. Contoh paling dekat kawan baik aku ni ha, si Farah 


Farah tried, tapi x de kesan yang memberangsangkan.

Good thing that she is my good friend so aku dpt her honest feedback.


Recently Farah tried Toujours and dia cakap, it worked wonders!! Sangat happy dgn kesan especially on her digestion system.


So tu contoh utk diri aku sendiri. Benda mcm ni, you have to know your body.



And recently aku try iBeauty Crystal Stemcell Collagen.

Habis jugak 3 kotak, and I have to say aku berpuas hati la dengan kesannya. Exactly kesan mcm Ephyra selama ni, so I have to say I love it!



So mcm mana nak compare product ni? 

Well of course paling senang kita compare harga

Ephyra RM197 per 30 sachets
Toujours RM199 per 30 sachets
iBeauty Crystal RM149 per 20 sachets.



Tapi kena juga tahu berapa byk kena ambil and berapa kerap kan?

Untuk maintenance for average person,

Ephyra sekali sehari
Toujours sekali sehari
iBeauty Crystal selang sehari.

Boleh calculate sendiri mana yang lagi murah :)


How about dari segi rasa?

Ephyra rasa oren. I have to say ni paling win!
Toujours rasa manis buah. Farah said rasa cam ubat batuk. Adik ipar aku kata manis sgt rasa cam tajam.
iBeauty Crystal rasa anggur. 


Mana paling senang nak consume?

Ephyra kena bancuh. Shaker provided.
Toujours boleh koyak dah telan. Org malas pun boleh buat. Bawak travel paling senang.
iBeauty Crystal kena bancuh. No shaker provided.


Kelulusan KKM and Halal?

SEMUA ADA. 


And last but not least, kandungan dalam setiap sachet.

Ephyra
Kolagen ikan laut dalam
Acai Beri
Astaxanthin
Salmon ovari peptide/Salmon placenta
Acerolla Cherry
Serbuk Tomato
Bunga Marigold
Superberry
Gam akasia.

Toujours
Vitamin C, Esktrak buah : Epal, Strawberry, Blueberry, Lemon, Acai Berry.
Makanan sunnah : Delima, Madu and Kurma
Kolagen - Gred AAA berkualiti tinggi
Purasweet - Pengganti gula, sesuai utk yang menghidap diabetes
Air osmosis berbalik

iBeauty Crystal
Stem Sel Epal
Stem Sel Anggur
Marine Collagen
Glutahione
Vitamin C
Stem cell ni kalau nak tahu, sangat bagus utk kuasa pemulihan sel kulit. Kalau ada masalah parut, sangat sesuai ambil supplement berasaskan stem cell. 


So there. Boleh baca dan buat pilihan sendiri ikut badan masing2. 



Kalau ada lagi persoalan dan kemusykilan, feel free to contact us. 

012.293.7670


Insya Allah semua pertanyaan akan dijawab.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...