16 December 2011

Melbourne Part 3 : Phillip Island

Part 1 kat sini


Part 2 kat sini

The next day, bangun pagi and breakfast. Tanpa berlengah kami semua keluar rumah and activity pertama yang dituju ader lah..




BELI KASUT SOFEYA




Kan aku citer yang kasut dia hilang time nak sampai imigresen?


And since kitorang terus ke Phillip Island from airport, mmg tak sempat  nak singgah mana2.


Kat Phillip Island tu, mcm pekan kecik jer. Mana ada mall besau2. So choices pun agak limited.


Masuk satu kedai ni yang mmg jual kasut..


Tak de pulak kasut yg simple and murah2 kan..


Busuk2 pun dlm 29 dollar.


Cer kau darab 3.42?


Yer aku mmg kedekut... hiks...




Pas tu dah alang2 mahal kan... mr p kata lets get a good shoe lah..


Maka kami pun membeli la kasut CONVERSE.


Memang cantik and sedap di pakai (aku tgk ler sedap)




Rege?




Tak pe la tak payah citer. 




Kesimpulannya, kasut aku pun tak de yg mahal mcm tu. Iskkkk.. nangis mak kau nokss..





tak de pulak aku ambik gambau kasut dia.. this is the closest. objek yang nak difokus adalah kasut ye, bukan yours truly yg tgh mencangkung!


Pas tu kitorang pegi ke WILDLIFE PARK.


Utk lebih info pasal tempat ni like rege tiket ke apa boleh tanya aku.


Kat sini mmg best sbb kau buleh boleh feed the animals dekat2. (for some of them la.. tak semua).

Animals pun kebanyakan diorang biar free.


Nak tau apa jadik?



KITORANG KENA KEJAR KANGAROO OKEH


Mr p bawak Sofeya bagi makan kangaroo dekat2...



nampak gambar sebegini jauh aku ambik? ini pun zoom okeh.. mak memang penakut sejak azali..maka aku berdiri jauh2.. korang nak pegi korang pegi la..



masa ni ok lagik bagi makan...aku pun wahh impressed nyer la kan...


Sekali diorang dtg like really close to mr p and sofeya!!! And aku nampak mcm the kangaroo mcm dah ready nak stretching and leaping towards them!

Mcm mana nak cerita ye? mcm kucing kan kalau tgh stretch.. haa mcm tu la...

Omaigod... aku dah menjerit tak kira dah masa ni...


"AMMMMM!!! TAKOTTTT!! TAKOTT!!!!"


Mr p pun cepat2 bagi makan and nak blah, bila dia dah nak sampai kat aku...



SEKALIK KANGAROO TU IKOT!!!!!!


homaigodddddddddd



Mr p cepat2 letak makanan lagik pas tu dia dukung sofeya, aku tolak stroller and menggelupur kitorang lari dari situ!!!!


Muahahhahahah....


Tapi sebenarnya.. diorang  ni tak harmfull pun... dia nak makan jer... kita ni sbb tak tahu.. maka takut ler jadiknyer..


Ok pas tu kitorang pegi tempat lain and fed other kangaroos...



see.. budak ni sangat berani!



 takot jer aku sofeya ni terjun swim sekali kanggg


Masa nak keluar from the kangaroo punya compound ni.. kena lalu satu gate.

Boleh pulak ada 2 ekor burung ostrich (ke kasawari.. ntah aku tatau nama) yang besar gedabak (lagi tinggi dari aku) mcm jadik jaga kat gate tu.

Dok lalu lalang mcm tak kasik kitorang keluar.


Siot nyer burung.


Then sekor tu siap dtg kat stroller Sofeya and mcm nak 'patuk' Sofeya. 

Apa lagi aku pun menjerit.. tapi suara jer lebih.. aku kejung sbb panic! hahahha

Padahal dia tak 'patuk' pun.. dia mcm nak carik kot2 ada makanan.

Kecoh la kau konot...


Anyway kitorang berjaya melepasi gate itew... (mcm kan halangan besar je cara aku citer kannn)


Lama jugak la kitorang kat sini.. 


Keluar from tempat ni terus menggagau carik fish and chips.


Ingat nak feelin2 makan kat park. Sekalik Aidan tido dlm kereta, maka kitorang pun bok balik makan kat rumah jer. 

Makan la kitorang kat outdoor dining table tu sambil budak2 main kat lawn balakang... best wooo.. kat kl mana buleh buat mcm tu.. rumah aku bukak pintu blakang terus longkang.. ada hati kau nak makan?


Petang tu kitorang kuar je jalan2 area island.. tgk apa lagi yang menarik. Tapi satu yg kureng pasal semua tempat tutup kol 5. Sungguh tak de life...


Pegi beach and park je la petang tu bawak budak2 jalan...



kalau air laut tu tak sejuk.. memang dah terjun dah kot budak ni!



Mlm tu dekat2 nak sunset.. kitorang ke PENGUIN PARADE!


Tak byk gambar kat sini, pasal memang tak buleh ambik gambar once dah keluar ke area yang nak tengok penguin parade tu.


Nampak Sofeya berselimut?


Abg ipar aku dah cakap bawak blanket sorang satu pasal nanti sejuk giler babs... ok ..dia tak de la cakap gitu pasal dia tak reti cakap melayu :)

Aku memula mcm... iskk.. malu weih bawak selimut segala.. nampak nau kampung kan..tapi cakap org tua jangan dibantah.. maka saya turutkan saje..

Sekalikkkk.. hambik kau.. masa kat viewing area btul2 depan laut tuh.. angin dia mmg mcm sejuk menyucuk tulang!


Kampung pun kampung la... asal aku tak kejung!


Memang best la penguin parade ni. Comel2 jek tengok penguin tu jalan terkedek2.. hehehe..rasa nak kidnap bawak balik sekor dua..


Lepas penguin parade ni memang balik rumah terus and tido tak hengat.



Anyway kan tak boleh ambik gambar?

Ada jugakkk la few tourist yang tak paham bahasa, or memang semulajadi degil.. dok snap sana sini.. DENGAN FLASH okeh..

Pas tu kena marah dgn rangers yang jaga.. padan muko!

We really enjoyed this place!

A must go kalau pergi Melbourne!


OK.. sangat meletihkan type panjang2..kita sambung part 4 nanti ye..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...