21 January 2013

She made me cry...

Semalam, lunch aku masak nasi lemak, ayam bakar rempah and rendnag daging. (rempah mak nyonya of course, ngeh ngeh)

Lunch kena special sket, pasal mr p baru balik from 48km OCBC cycling event the morning tu. So mesti lapar kan...

Plus, the evening pulak he will be flying to Jakarta for one week. :(

So kena la special sket lunch with the family.


Tak de pulak ambik gambar makan. Semua kebulur. Kamera / phone tolong ketepi.



Sambil makan, mr p and balqis dok puji2 cakap sedap.. sedap..


Alhamdulillah.. happy la aku kan...


Sofeya pun makan habis sepinggan nasi, on her own. Normally kena suap ngadap dia, baru habis. Tu pun jenuh bergaduh.



I said "best kan makan kat rumah.. makan kat luar pun tak best camni kan?"


Wahh.. statement puji diri sendiri.. kau mampu??




aku mampu, pasal aku muka tak malu.. kah kahh


Balqis said "errrmmmm sedapnya ma!!! memang kak qis tak nyesal la beratur lama kat syurga dulu pas tu dapat masuk dlm perut ma!"


Memula aku dgn mr p blur.. pesal kau beratur kat syurga plak?

Then.. ohhh.. ye la kan sebelum alam rahim, kita kat syurga kan...


Then it struck me... Balqis mmg bersyukur jadi anak aku. Syukur that I am her mother.


Tetiba aku emo. 


Tetiba aku terharu, touched sangat by her thoughts.


Air mata tak tertahan lagi.


Menangis aku kat meja makan tu. :)


Nangis happy, of course. 


Mr p and balqis pun dah tergelak2 tengok aku. 


Nothing new to them.. ngadap pompuan emo ni. :p


And mr p said 


"ye la kan.. daddy pun tak nyesal la beratur lama nak register kat UIA dulu.."


*we met while studying in UIA dulu*


hak hak hak...


Nasib laki aku pandai buat lawak.. terus stop nangis..


*of course we corrected her that actually kita tak beratur, Allah dah tentukan siapa kita nanti kat dunia*




Sayang korang sangat.!

4 comments:

blu4sky said...

alahai sweetnye...moga keluarga CPK sentiasa mendapat keberkatan Allah SWT..

Unaizah said...

Owh, so sweet!!! Things like this that really make a housewife's day :-)

IeNa said...

waa..klakar jugak remarks mr p eh...beratur lama waktu nak register kat UIA ihiks...teringat kenangan lama :D

Norliana Abdul Rahman said...

blu4sky...

thank you for the wish babe! appreciate it!


unaizah..

yes sgt sweet! terubat segala penat lelah buat kerja kan!


iena,

haha tu la.. eh pegi tak kenduri azwan? boleh kita jumpa.. lama lah tak jumpa!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...