20 June 2016

Krik krikkkkk

Gitu.. bunyi blog kekdahnya.

Sedar tak sedar dah 14 hari puasa. (ke 15?). Lauk ke, sahur ke, satu haper tak post kat ig/fb. Ada la kot sekali tu post lauk sardin sebab rasa cam sedap habis!!



Life's simple pleasure.


Padahal at the same time ada ketam lemak cili api and lauk ayam. Tapi yang ni jugak aku hadap sampai 3 pinggan and sampai sahur esoknya!


Semalam pun, masak ketam cili telur. Tapi sebab aku tak minat sgt ketam so tambah lauk telur masak kicap. Fuhhhh 3 pinggan jugak jalan! Balance2 kuah kicap simpan fridge. Sahur tadi goreng telur and makan lagik!!


Time puasa ni rasanya aku makan nasik lagi banyak dari time biasa. Kalau tak puasa, I only eat nasik once a day maybe pagi/thari. Puasa? 2 kali  beb..hahahha Acaner nak kurus.


Anak2 aku tak sihat pulak few days back ni. Tapi rasanya memang generally bebudak ramai yg sakit. Anak2 sedara aku pun yg kecik2 semua sakit. Balqis demam/selsema. Sofeya paling teruk. Pakej demam/selsema/batuk/tonsil bengkak andddd lelah!

Kesian btul. Berturut2 pegi ambik nebulizer kat klinik. 


Hari ni (Monday) memang masih tak puasa and tak sekolah. Nampak mcm dah getting better tapi aku nak bagi rehat sampai btul2 recover. Lelah ni bukan boleh main2. Kang sesak napas kat skolah lagi haru.


Tapi as usual, time sakit ni la kau boleh tengok 2 beradik ni baik. Peluk2, sanggup buat apa je for each other. Time lain?? Kem salam weih. Kalau tak bertekak sehari memang tak sah!!


Last Friday pegi klinik ambik neb. So otw balik tu Sofeya sibuk nak text Balqis.





Comel je diorang ni kan??


Masa nak type nebulizer, Sofeya sibuk tanya aku.  Tapi type temperature tak de pulak dia tanya. Rupanya konfiden je dia eja!!


Boleh la dik... yang penting konfiden!!



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...