26 May 2016

Kenapa aku suka sangat Pristine Dental kat Empire

Kan pernah aku citer aku cabut gigi geraham bongsu kat Pristine Dental kat sini?


pic googled


Sejak tu memang aku suka sangat Dr Harvinder (kot nama dia). Tapi suka2 pun, nak pegi dentist ni memang aku pikir 15 kali. 



Anyway couple of months back aku nak cek gigi Balqis. Scaling pun ye, nak buat braces pun ye. So nak buat braces ni korang paham2 la berapa ribu kan. Aku dah bajet kat Pristine kalau cabut gigi aku haritu pun dah beratus2, braces ni mau mahal gedabak.


So aku survey la dulu dentist yang nearby. Paling murah pun starts from 5k. Ni dentist kat SS15 tempat mr p buat braces dia dulu. Then aku tanya Pristine, starts from 5.5K.

Aikk..500 je beza??? Tak de la mahal nau!


Aku dok pk, SS15 tu jem ya rabbi. Buat braces ni mau kena ulang alik sana berkali2. Dari aku sakit jiwa everytime nak pegi, baik la aku pegi Pristine. Dah tentu2 tau servis situ bagus!


So we went there, buat scaling and polishing terus. Then cek gigi kot dah boleh nak buat braces.

And guess what, Dr cakap, tak payah pakai braces. Alignment gigi Balqis dah elok. Cuma pakai mcm (something I don't remember the name) they call it interceptive orthodontics. Pakai bhgn depan gigi yg affected je. Tapi tunggu Balqis 16 yrs old. Sbb masa tu tulang dah stop growing. Kalau pakai sekarang, nanti dia akan return balik tempat asal.

Ko paham tak.. betapa detail nya dia explain. Tu yang aku suka sgt.

And paling best, cost dia dlm 500 je. Giler la. 10% je dari original cost!

Terus aku tanya

"Lagi 3 tahun u will still be here kan?" Tehehhehehe




Then Sofeya. Ada sekali tu gigi Sofeya dah nak tercabut so we just went to nearby dentist yang boleh walk in. Bukak je mulut, puihhhh macam2 dentist tu komplen. Situ lubang, sini lubang. Pas tu dia kata gigi taring bawah ni kena cabut. Kalau tak nanti gigi baru tak de tempat nak keluar. Pas tu dia cakap terang2 depan aku and Sofeya

"Tapi gigi ni sbb belum goyang so susah nak cabut, kena INJECT dulu nanti"

Ya rabbi!!! apa ke saiko kau ni?? 

Boleh tak belajat child psysho sikit??

Aku serious rasa mcm nak blah je mcm tu. Aku cakap "tak pe la dr cabut yg goyang tu dulu. Lain2 nanti saya dtg next time"

Masa nak cabut tu pun, dia guna spray nak bagi kebas. Spray, masuk hidung Sofeya!!! Menjerit la budak tuh! Yg dokter ni pulak, boleh MARAH!

Ok well tak de la marah tapi mcm "Alahh sikit je!!! Duduk diam2!" -______-

Sampai ke sudah memang aku TAKKAN pegi situ lagi!!!


So semlm, aku pegi je la Pristine nak check gigi Sofeya walaupun dia tak de komplen sakit. After checking, Dr Harvinder kata gigi dia ok, tak de masalah. Yg lubang tu, dah stop progressing. So in few years gigi tu akan tanggal sendiri. Tak yah risau.

Yg gigi taring tu, he said JANGAN CABUT. Biar tanggal sendiri. Fungsi gigi susu ni adalah sebagai tanda/guide kat mana gigi kekal tu akan tumbuh. Paham tak? Kalau kau cabut awal2, nanti gigi kekal nak keluar, dia macam  tak de guide nak keluar kot mana so tu yg jadi gigi senget benget.

Paham???

Lagipun nanti she will grow, tulang and rahang akan grow so akan ada lagi space. Kalau cabut awal2, nanti masalah space byk tu yang jadi gigi jarang2.


Gitu. Sangat detail dia explain. 


Tapi paling best, masa tengah tunggu nak bayar (walau tak de treatment mest kena bayar consultation ye dok?) the Dr came to me

"Tak pe puan, no charges :)"



Akak suka!!!


Pandai marketing kau dokter. Dah tentu2 aku datang lagi nanti. Nampak nau dah regular :)



Tapi nak kasik warning kat korang, Pristine Dental ni betul2 sebelah Toys r Us. So walaupun tak de caj kat dentist, bersiap sedia kena cukai kat situ!



pic googled


Nanti aku free aku nak citer pasal aku buat scaling kat sini. 


Till then ye. I very busy.  Nak tengok TV series pun tak de masa. Skang Kay Parlour dah start buka utk Dropship and Agent. Kita akan guide utk start online business and provide bahan2 utk marketing. 

Berminat whatsapp 012.293.7670

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...