17 December 2015

My not-so-little baby anymore!

Sofeya dah nak masuk Tahun 2 next year. Alhamdulillah dapat sekolah yang di apply. Oh, sebelum tu nak nyelit cerita. Process tukar sekolah kat PPD sekarang kau akan dapat result on spot! Cuma kena tahan beratur tunggu no panggil. Ada la lebih kurang 2-3 jam. Tu pun aku datang 8.30. Kaunter bukak kol 8. By the time aku balik, line panjang agak hazabedah so bertabahla korang!

Tapi maybe dpt result cepat pasal sekolah baru and lama sama PPD. Mcm dulu aku tukar from Melawati - Shah Alam. Kali ni Shah Alam - USJ jek. Maybe lah.. I dono.



Dulu, masa Tahun 1 kat sekolah lama, kan banyak kali kena buli aku cerita? Sampai dia mmg tak nak pegi sekolah. Cikgu pun not very helpful. Masa tahu nak pindah sekolah, mmg happy lah dia.


Somehow, towards the end, mcm dah baik pulak dia dgn kawan2. Dahhhh satu hal sedih tak nak pindah sekolah. Last few days, melalak2 tak mau pindah sekolah

"Adik dah ramai kawan!!!"

"Haritu awak jugak kata nak pindah"

"But I changed my mind!!"


Eh suka2 kau nak tukar fikiran pulak. Bertabah je la nak. This is life!




Dia ni mmg sinonim dgn badan kecik and picky eater. Tapi I feel she's a bit taller now. Cuma mmg kurus. Makan mmg picky. Kalau buat lauk pedas kena masak lauk asing, sbb dia tak makan pedas sgt. Nak suruh habis makan sepinggan tu memang bercinta la. Seketul2 nasik dia masuk mulut.


But now, selera makan dia membuak2. Perhaps at these age, bebudak kuat makan kot. Malam contohnya, dinner memang makan. Tapi nanti kol 10 malam, time aku dah sedap2 tarik selimut, dia masuk bilik aku, sambil muka kesian, usap2 perut


"Lapar la ma"


Ya ampun. Jom la turun dapur. Aku ni bukan boleh kalau dengar anak lapar. Tak sampai hati nak suruh je masuk tido. Kang aku yang tak tido terkenang2 anak tgh kelaparan.

Cam semalam dinner, sepinggan nasik and 2 ketul ayam setel.


"Lapar lagi ma!!!"


Errk.. ok. Nasib ada balance2 roti telur cheese petang tadi tak habis. Dlm 1 1/2 keping roti gak habis.


"Ma, lapar lagi!!"


Ya rabbi!!



Nasib kau comel nak oi. 










No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...