25 December 2015

Dilwale

Star Wars aku blom tengok. Tapi ntah kenapa aku cam menggebu2 nak tengok citer ni.




Mungkin terjebak baca kat FB korang sibuk dah tengok, atau mungkin few weeks back aku dgn mr p dok layan Kuch Kuch Hota Hai kat Netflix.


So aku pun meracun mr p

"Jom tengok Dilwale"

"Ahh tak dapat. Baik I tengok Star Wars 10 kali"

"Fine I pegi sorang je la"


Serious aku tak kisah pun pegi sorang, tapi nampaknya berjaya membuatkan mr p book jugak tiket keesokan harinya muahahahhahah


I dono why tapi terasa cam terkenang zaman dulu2. Zaman tergila SRK. All those movies cam KKHT, Mohabbatein, KKKG. That was 15-20 years back?


So bila ada movie both SRK and Kajol aku macam oh maiiii kena jugak tengok!






Aku malas nak story detail pasal jalan citer. Biasa je kot, typical Hindustan. Menarik gak la. Tak de la aku tido. Dah tentu banyak element hindustan, mcm lagu (tu biasa). 

Element angin sepoi2 tetiba bagi efek rambut lawa (biasa juga). And paling tak tahan element hujan secara tiba2 bagi efek romantik. Tapi sebab scene poyo sebegitu disusuli dengan muka SRK yang sangat la macho dan sado so aku ampunkan la poyo korang tu.


Start2 citer ni aku boleh tersenyum sengih sorang2 bila nampak muka SRK and Kajol. Betul2 rasa mcm mengenang zaman dulu. 

Tapi yang bestnya, both SRK and Kajol tak makan usia langsung!


Well maybe nampak matured, tapi seriously diorang ni lagi tua lagi lawa/hensem!



Kajol especially.


Aku rasa dia ni memang wanita TERCANTIK dan TERGORJES dan TERLAWA dan TERMANIS sepanjang zaman.

Lagi lawa dari zaman KKHT. Agaknya umur dia dah 70 pun lagi lawa kot.

Haihhh tatau la apa nak jadi kau ni Kajol lawa sangat!


Mr p kata

"Kajol dah gemok"

"Tapi dia makin lawa!"

"Ye la.. cam u la"


Eh. 

Aku tatau nak offended ke flattered. Kau cakap aku gemuk dan lawa ke? Atau gemuk je ke? Atau lawa je?


Kita pikir baik, anggap la mr p cakap aku LAWA JE.

Kan bang kan???? 

#sinsinglengan
#tunjukpenumbuk


Memang nampak a bit berisi. Baju2 yg dia pakai dlm filem ni pun bersesuaian dgn bentuk badan dia. Pandai la diorang sesuaikan fashion bagi nampak sangat modest and gorgeous. Tapi yang penting sangat manis. Nothing else matters.

Tapi citer ni best la. Pandai main emosi. Aku nangis gak la (nothing new duhh).


Korang gi la tengok. Serious best. 3 jam aku tahan lapar (actually tak lapar, kuar wayang baru lapar) and tahan nak gi toilet. Semua kau punya pasal Kajol!


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...