15 December 2015

Sindrom anak dah besar

Few months back, before UPSR Balqis went thru this one stage dia cam tak percaya dah nak masuk sekolah menengah, and even cried, sedih sbb tak mau grow up, nak manja lagi. (Ok I made up the manje part, I just assumed hehe)

Masa tu I was like eh aper la kau ni, tu pun nak sedih...


Masa tuuuuuuu


Skang ni.. ntah la korang, sejak lepas dah dpt result UPSR, sejak dah pindah rumah baru, I felt a bit distance from Balqis. Dia dah dpt segala mak nenek hadiah, and dah ada bilik sendiri, so mmg memerap dlm bilik je la kekdahnyer.

Dulu mmg dia la bestfren aku. Ada je benda nak borak. Sekarang ni, jumpa pun time makan. Tu pun kena paksa makan sekali duduk dgn family. Kalau ikutkan dia, tak lapar la..nanti la..haishhh. Nak borak? Memang tak de la. Dah start malas nak layan aku :(


Mama rindu!




10 tahun lepas!


Maybe ni sindrom budak nak meningkat remaja I suppose. Hehh.. kalau dikenang balik zaman aku kecik2 dulu, mmg saling tak tumpah lah. Cam ni la kot dulu mak aku rasa :(


Nasib la dia sendiri tak nak pegi asrama. Kalau dia nak, mmg pitam la aku nangis hari2 gamaknyer. Alangkan duduk rumah pun tak nampak batang hidung!


Tapi dah makin besar, makin boleh harap. Memerap dalam bilik pun, bila dipanggil turun nak tolong masak atau buat keje rumah, dia buat. Tak de banyak songeh. Cuma by default, mmg kat bilik je la dia. Aku nak halang2 pun, kids need their own space kan?




Dah besar anak mama!


Kadang terfikir, is it something I did? Aku terlalu busy ke? Aku tak ambik berat pasal dia ke? Kenapa dia jauh sangat?

Kalau dulu kalau aku nak masuk keje balik, memang nangis2 dia tak bagi. Sekarang, dia tak kisah, yang penting dia nak dok rumah je. Means dia tak mau kena duduk rumah orang lain.

Kalau dulu sebelum tido wajib peluk. Sekarang aku nak peluk cium, memang dia tak mau! Rimas!

:(

I really miss her. 




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...