26 August 2015

My Gift from Heaven

Fulamak tajuk tak hengat!

Tapi seriously aku rasa anak2 ni memang gift from heaven!


Kali ni, aku cam tersentuh nak cerita pasal Balqis. 

Lagi 2 minggu nak UPSR. (13 days, actually). Menengokkan dia study, mmg aku tawakal la sekarang. Insya Allah kalau ada rezeki, mmg aku doakan dia dapat 5A.

Alhamdulillah for the past 2 exams (pre trial and trial UPSR) dia dpt 5A. 


Tu pasal academic..


Lagi satu yang buat aku terharu sgt dgn Balqis ni sebab sikap tanggungjawab dan penyayang dia.

Last 2 weeks mr p tak ada, ke outstation. Ada sekali tu I have to drive ke sana sini, sorang. Kebetulan time tu aku pening sgt kepala dan stress. Balqis ni, every 30 min akan call aku and tanya 

"mama kat mana? mama ok ke? dah sampai nanti call ok?"

Tak terharu ke kau? tapi mcm konfius jap eh sapa anak sapa mak ni? hahah


Well actually tak surprised sgt. Aku pernah blog similar insiden mcm ni few years back masa tinggal kat melawati. Masa tu maid baru balik and I was sooo tired sampai tertidur. Mr p tak de jugak sbb outstation. So balqis yg kejut aku suruh bangun solat isya. By that time dia dah kemas meja makan and basuh pinggan buang sampah siap.


Kan aku sakit gigi baru ni?

For few days memang merana jugak la aku. Makan tak lalu. (wahh bab makan tak lalu memang merana hidup hahahha).

Balqis and sofeya ni sangat concern. Paksa jugak aku makan. Well apart from sayang kat aku, diorang takut kalau jadi apa2 hal, sapa nak jaga diorang..hahahha.. dah la daddy tak ada!

Sweet sgt anak2 aku.


Time aku sakit tu, memang aku tido tak hengat (nasib boleh jugak tido). Balqis la yang menjaga Sofeya and tengok homework adiknya. Pagi tu Balqis yang handover kat aku

"ma, homework adik ada bahasa arab lagi satu page tak siap"







Mama so proud of you Balqis. 

Belajar rajin2 dan dengar cakap mama daddy. Be a good to others.

Insya Allah berjaya dunia akhirat.


Love you till jannah!








No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...