06 August 2015

My complicated girl

Anak bongsu ni sama ke tak ye.. aku tatau la anak bongsu korang camne.. tapi my Sofeya ni, alahai manja kededek rasa mcm kalau boleh duduk bawah ketiak aku je la sampai besar esok.

Ni cerita many, many months ago tapi ni salah satu contoh la betapa complex nya nak menjaga budak sorang  ni.




Antara benda/ubat yang wajib kena guna SETIAP HARI, twice a day.


Coz dia ni masalah asthma yang agak teruk, so twice daily kena puff seretide (color purple). And bila lelah unfortunately attacks, kena puff ventolin (color grey).

Vicks, sapu bila nak tido kalau ada wheezing.

Krim putih tu eczema, one for the eye area, one for the body.

Minyak yuyi tu buat sapu kat kaki, dia ni kalau sejuk sgt mula la sakit kaki lenguh so I have to sapu and urut every night.


Sikat, well perlu ada sbb nak cantik selalu -___-


Aku je yg tau benda2 ni. So mmg agak payah nak lepaskan dia tido dgn org lain. Kadang tu ada jugak tido kat rumah mak mertua aku, kalau one or two times ter miss sapu ubat eczema, mmg alamat makin teruk la balik especially area mata dia. 


Few mths back adik ipar aku (Angah) dtg dinner, then masa nak balik tu Sofeya pun nak ikut, tido rumah Angah. Org dah nak gerak baru dia hegeh2 nak ikut skali, so kalut la aku pack brg2 dia. Kalau takat baju mmg boleh je share dgn cousin dia tapi benda2 mcm kat atas tu ler..

Aku pakai kan siap2 Sofeya the creams and puff seretide so setel dose utk malam tu. Esok pagi punya boleh la buat masa dah ambik dia, so tak de la nyusahkan sapa2.

Dah peluk cium bagai, mr p pun hantar la semua ke bawah.


Few minutes after, aku dok kemas dapur, aku dengar pintu bukak.. then..


"Mama!!!!!!"


Aik???


Terus datang peluk aku sambil meleleh2 air mata. Kau dah kenapa nakkkk


"Masa turun lif tu adik dah nervous, adik tahannn je.. pas tu masuk kereta, adik tak tahannn adik rindu ma!! Adik nangis!!"


Duhhh...




Baby anjer anjer...

Dok bawah tiak mama sampai kawin lah yer?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...