11 May 2015

Back Street Boys konsert and the weekend punya cerita

Cerita paling aku excited nak masuk blog!!



Tapi sebab lama sgt, along the way tu mcm dah kurang pulak momentum excitednya. Ntahapa2 la aku ni.


Lagi best sbb weekend tu kan cuti 4 hari, so aku sefamily sangat sibuk pagi petang siang malam bawak sampai ke hari konsert.


Start Jumaat cuti tu pegi breakfast rumah parents aku nyambut birthday ayah aku yang ke 69. HAPPY BIRTHDAY ayah! Semoga makin hensem selalu..hehehe

And same date also anniversary kak ani and abg fadzil yang ke 21.


Curi gambar dari FB kak ani.


Cam dlm filem hindustan korang ye.. polok2 dlm hujan..Happy anniversary korang. Lupa nak wish on the date..kahkah..jgn marah ye..that weekend revolves around BSB you know :p


Lepas breakfast bawak bebudak ke KLCC Petrosains. Petang baru sampai rumah. Malamnya, tido rumah mak mertua aku sbb Sabtu tu aku dgn mr p ke Johor. Day trip je, pegi pagi kol 6, balik mlm tu kol 11.


Sempat la singgah JPO.




OK sempat is an understatement. I practically spent half a day kat sana sementara tunggu mr p ke JB ambil brg. Sempat la aku tawaf turun naik kiri kanan 5 kali.


Padahal dah berazam tak mau beli bag. Tapi dah mr p ajak pegi JPO, takkan aku nak tengookkk jek?


Terpaksa aku masuk Furla.



Lawa tak lawa takkkkk??



Homaiii menjejeh ailio tengok ni.


Tapi lepas less pun beribu2 rege dia. Tak jadi jejeh ailio terus tersedak aku. Tak pe la konot, esok konsert BSB tahu? Jangan buat hal. Baik tak dpt Furla dari tak dpt pegi konsert. 





Next day (Sunday), woke up 6 am lagi and pegi KL berlari. Dpt ler dlm 8-9km. Letih mmg tak terkata. Azam nyer nak buat 2 round so dlm 14-15km. Tapi tawaf JPO semlm je dah dekat 5 km kot. Mengenangkan nak pegi kosert mlm tu lagi..udah2 la tu kot!


Balik ambil bebudak from MIL's house and by the time sampai Shah Alam dah dekat kol 2pm. Kemas rumah, machine baju, masak dinner and lepas asar terus mr p hantar aku ke KTM Komuter!




Plan jumpa Farah kat KL Sentral, then naik Monorel ke Stesen Hang Tuah (Stadium Negara).

It's been a while aku naik komuter so I forgot how slow it was.


From Shah Alam to Batu Tiga station took about 5 minutes.


#nangis



Then from Batu Tiga to Subang Jaya, boleh pulak komuter tu STUCK!!!

Berenti sket punya lama, then ada annoucement


"Train sedang menunggu isyarat untuk bergerak dari pusat kawalan, harap bersabar"


Mereng keraputttttt!!!!!


Nick Carter tengah tungguh aku tau tak!!!


Mcm nak nangis pun ye tapi helpless sangat sbb tak boleh buat apa.  Anis dgn Fida pulak dah selamat sampai sana and texted me this photo of ppl already lining up utk ticket Category 5



Hoih tak de rasa nak nangis ke??


I even thought of getting down at Station Subang Jaya and suruh mr p hantar aku pegi Kelana Jaya naik lrt lagi cepat... that is IF I could get to Subang Jaya lah!


Masa tu dah pukul 5 lebih. Gate opens at 7.30.


Memang tak keruan aku dalam train. 



Eh mcm panjang sgt pulak... nanti sambung citer konsert Part 2 lah yek?














No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...