22 April 2015

Mi Fit, Mi Band (ke haper ntah nama dia)

So I got this new tracker.




Mi Band nama dia. 



This thing, pakai mcm bracelet kat tangan, and it will track your movements. Kan ke untuk maintain healthy lifestyle, kena at least jalan 10,000 steps a day?

So this can track your daily steps, calories etc.

Murah je kot.. tak sampai seratus rasanya. But only compatible dgn Mi phone lah.




Comes with the charge boleh cucuk kat USB (charger kot, aku tau pakai je semua mr p yang buat)



Ni la rupa dia. Detachable, so boleh pakai lain2 color kot nak matchy2 dgn henbeg :p


Ni gambar semua aku google. Dasar pemalas nak ambik gambar camni la.



So first day aku pakai, and there you go!




Belum pukul 6 petang dah cukup 10,000 steps tahu!!



Terasa terer jap. Tapi dalam hati ada jugak was2. Mcm terer sgt. Padahal it was Thursday and aku puasa. Tapi ada jugak kemungkinan, sebab I feel housewife ni lagi tak duduk diam. Ada je keje nak kena buat.


Second day, tak puasa, and guess what, by pukul 1pm je dah cukup 10k steps.


Ok bertambah was2. Tapi sebab pagi tu aku berlari 20 minit so maybe lah...



16/4 - Thursday

17/4 - Friday 

18/4 - Sabtu 

Aku start pakai tangan kiri. Nak tengok ada beza ke tak. Mungkin bila pakai tangan kanan ni terlebih byk gerak. Ye la aku makan pun angkat turun tangan so ingat aku berjalan kahkahkah..

Fine, tak cukup 10k steps but its Saturday! Plus I slept lepas Asar till 6.30pm sebab migraine teruk ya amat.



19/4 - Sunday

Melampau2 kan stepsnya? Sebab pagi tu KL CAR FREE  MORNING jadi aku dgn mr p lari 10km, and another 5km in the evening. So ok la logik


Then kalau tengok seterusnya agak logik la kan... slightly above 10k steps daily. Ni sampai semalam la..


Tapi macam tak selesa pakai tangan kiri sbb biasa kiri aku pakai jam. Maybe akan ku pakai tangan kanan tapi target tu increase ke 12k atau 15k per day kot..


So gitu lah.. antara effort nak menguruskan badan.


Dah tu je nak citer. Ok bai.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...