08 April 2015

Cerita Sofeya kena buli Part 2

Rupanya ramai yang nak tahu sambungan cerita ni yeh?



As planned, aku call cikgu kelas dia. Explain serba sedikit. Aku make sure cikgu dia paham, yang aku tak nak cari gaduh and tak de nak salahkan bebudak tu 100%. Sebab tak tahu cerita sebenar. Dengar dari anak aku je, mmg la org lain yang salah kan? Tapi mana la tau ntah2 anak aku yang buat hal.

So basically aku mintak cikgu tengok2 kan lah.

Petang tu ambik Sofeya balik sekolah, dia cerita cikgu tanya budak tu (tak ingat la plak nama samaran yg aku bagi kahkahkah)

"Kamu suka kacau orang ye? Kamu buat lagi cikgu tukar kelas kamu!"

And the teacher told Sofeya, kalau dia kacau lagi, bagitau cikgu.

So ok la fine.. 1st warning kot kekdahnya..


Second day, Sofeya cerita dia dah tukar tempat. And guess what, sekarang, dah jadi best friend pulak dengan the girl (yg mula2 buli dia).

Haih ntah la bebudak ni. Hopefully better la. Kekdg Sofeya ni pun ada jugak perangai dia. Suka menjawab tu memang no 1.





Ni cerita few days back.


Tempat toys elok dah ada, kat bawah kabinet TV jugak aku jumpa kereta Barbie dia ni. So I asked

"Kenapa ada kereta kat bawah meja TV ni?"


Tau dia jawab apa?


'Tu tempat parking kereta, macam basement la ma!'

Ada jeeee nak jawab. Urut dada aku dengarnyer!








No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...