15 January 2015

Sofeya Tahun 1 and first day of school

Assalamualaikum,


Ni nak cerita pasal Sofeya masuk Tahun 1. Ye aku tau korang nak muntah baca kat FB penuh org dok jaja muka anak sendiri masuk Tahun 1 mcm kan kita je ada anak kan?

Whatevs la kan... Tak nak baca sudah... nama kau bedah...


Orientation day on 31st January



Dapat kelas Kuning.


On this day baru buat ujian pengesanan, nanti lepas 30 January baru masuk kelas betul2 ikut tahap masing2.


Masa orientation day ni, dia okay je. In fact most of the kids mmg okay. Sorang dua je la kot yang nangis. Bukan mcm zaman kita dulu. Melalak2 pegang pagar!

#akulettew


Then sekolah starts 12 January.

Mr p tak de sbb ada urgent benda kat ofis dia tak leh tinggal. So aku je la dgn bebudak. On Monday tu jugak IKEA ada nak dtg hantar brg. Aku berdoa je la moga jgn dtg time Sofeya rehat. Apa2 hal pun mmg dah plan aku akan alternate dgn Balqis je la kalau perlu.


12.30 aku gerak from rumah. Jauh sekolah from rumah hanya 700 meter ye, 1km pun tak sampai. Seeloknya mmg jalan kaki je, tapi sbb tengahari buta camtu, kirim salam la aku nak jalan. Cukup tan dah kulit aku.


Ingat 12.30 habis awal, sebab tot wanted to show Sofeya around. 

SEKALIKKK


JEM hazabullah. Stok kiri kanan depan belakang kereta tak leh gerak. Kiri kanan depan belakang semua kereta ada budak sekolah.


Sampai kol 1.05 baru dpt gerak, aku park area rumah org (which halfway rumah aku dah pun) and berlari sprint dgn Sofeya ke sekolah dia.

1.10 sampai. 

Terus beratur kat dewan.




Dia dah elok kat dewan, aku berlari ke gate depan sekolah, ambik Balqis pulak.

Then ke dewan balik.


Balqis dan babai peluk cium adiknya, aku balik rumah hantar Balqis.


Patah balik ke sekolah. 
Kali ni aku dah park jauh sket, takut jem lagi mcm tadi.


Tunggu jap Sofeya kat sekolah. 




Masa ni, baru aku dapat tarik napas lega.

Kalau tidak tadi cam kalut giler. Tak sempat nak process what is happening.

Masa ni la baru aku start nak emo. Sebak.


Waaaaa dah besar anak mama!!!!


Tapi kejap je emo, sebab lepas tu IKEA call.

-____-

So aku patah balik rumah, and shortwhile after aku ke sekolah balik.


Just in time Sofeya keluar rehat.





Mcm dah besar sgt rasa budak ni.






When did you grow up??????



Ok now aku emo!!!!

#nangishentakkaki



Anyway semlm was the last day aku boleh teman dia kat sekolah. Hari ni she will be on her own. 


Tadi hantar ke depan gate, peluk cium and terus jalan masuk, without looking back!


Waaaaaaaaaa!!!! aku nak nangis!!!!


Eh sapa yg masuk sekolah ni?




And oh ohhhh... guess what...

Semalam masa tunggu dia balik, I saw bebudak Tahun 1 dah pakai tanda nama with their class name dah. Means, dah dpt result ujian pengesanan la kot. 

Berdebar pulak aku. Ye la mmg tak nak pressure.. tapi sapa tak happy kalau anak dpt kelas no 1 kan?


Then bila Sofeya sampai, I saw her name tag..



1 UTARID


(kelas pertama)

Fulamak!!!


Sengih2 aku cakap kat dia


"Adik!!! masuk 1 Utarid eh???"

Muka blur tak heran

"Tak la ma, semua orang ada name tag mcm ni" 

Sambil tunjuk angka 1

-_____-



Tapi guess sapa yg paling happy?



no cameras..please!!


Si budak 6 Utarid ni lah! Mcm kan best sgt la sama kelas dgn adiknya. Padahal sorang pagi sorang petang. Tahun depan dah tak sama skolah dah.. 



Sobss....



Heyy nape korang dah besar sgt ni ha????





#laphingus




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...