16 January 2015

Cuti2 pantai timur - terengganu and kelantan

Well the main reason kitorang ke pantai timur adalah sebab adik ipar aku bersalin and berpantang kat rumah mertua dia di kelantan.



So alang2 nak visit di kelantan, ke ganu sekali la kita.


Naik Air Asia pegi, balik tu naik Malindo




2 malam di Terengganu. Stayed kat Ri Yaz Resort. 

Well apart from the resort, Terengganu was okay.
Food as usual is awesome. Nasi Dagang pagi petang siang malam.


I swear, by the 5th day, I can muntah at the look of nasi kerabu already!



Kat Terengganu, we went to Taman Tamadun Islam.







Gambar tuan tanah kena la besar :p


Cantik tempat ni. Tapi mcm tak maintain elok sangat. Sayang. Sebab such an amazing place. Aku pulak mmg suka tengok benda2 size kecik ni. Fefeeling mcm nanti tetiba ada org size kecik keluar dari masjid tu. 

Siap berlakon dgn Sofeya

"Ok adik... once we enter this line, we will be smaller so we can masuk into the masjid. ONE.. TWO THREE!!!!!"

I know.. ntahpahapa..



Then we also went to Pasar Payang.


Biasa je la tempat ni pada aku, Nothing special sangat. Maybe I feel sbb baju2 yang dijual semua boleh dpt kat KL jugak. Maybe slightly cheaper here.

Tapi panas uols. 

PANAS sangat.

Hilang napsu nak shopping. 



Third day, pegi ke Kelantan. Sebab adik ipar aku kat Ketereh, just 2 hours drive from Kuala Terengganu, so kitorang naik bas je.


Sumpah mmg terasa mcm zaman PPP naik bas kat Bus Stand Klang area KL tu.

And most probably ni la last time aku naik bas express kat Malaysia ni.

Teruk wei.

Dah la laju gila driver. (mak mertua adik ipar aku terkejut kitorang sampai awal). Mr p kata meter speed bas tu ROSAK. So driver mmg tak tau berapa laju dia bawak.

So, so dangerous!



Kat Kelantan, kitorang tido Hotel Perdana for 2 nights.
From here driving around 30 minit nak sampai rumah mak mertua pada adik ipar aku.


Kat Kelantan tak de jalan mana2 sgt.
Wakaf Che Yeh, Pasar Siti Khadijah and few places utk makan.

Pantai timur ni ok la pada aku.
Orang2 dia baik and lemah lembut.
Tempat cantik..okay.. But
Panas hazabullah aku tak tahan.

Tapi like i said earlier, aku mmg impress dgn org pantai timur. Budi bahasa elok. Cakap pun lemah lembut. Baik2 belaka. Especially staff2 kat hotel.


Jauh beza dgn org melaka.
Naturally org melaka mmg kasar2 kan?

I remember pegi makan breakfast nasi lemak kat this one famous place in melaka.
Omak aiii..makcik yang meniaga tu, aku pun konfius kau ni nak meniaga ke nak halau customer?
Terjerit2 suruh customer duduk..suruh ambik makanan..suruh itu ini. Nasib la aku x tercekik sudu.

Mujor la nasi lemak kau mmg sedap makcik. Kalau tidak aku mintak refund!! Ecewah..


Tapi mr p mmg suka la gi tempat mcm ni. Relaxing katanya. X larat dgn hiruk pikuk kat kl. Dah tua2 nanti nak retire tempat camni je dia kata.


Err....


Errrr.....


Kita retire kat London je la kot?




-___-

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...