14 January 2015

Fesyen Tudung Terkini Untuk Hijabista

Seperti revolusi pakaian Muslimah, rekaan tudung juga semakin berkembang and kalau kita perhatikan, makin banyak rekaan tudung yang unik and innovative kat pasaran. Dulu-dulu trend tudung bawal, lepas tu Syria, diikuti dengan macam2 jenis shawls (satin, glitter etc) and many, many more.


So, untuk 2015 ni, apakah fesyen tudung terkini yang digemari oleh para hijabista?



Selalunya pemakaian tudung bawal masih relevan and kalau kita perhatikan kemunculan beberapa design tudung bawal terkini e.g. tudung bawal ombre and tudung bawal pelangi. 


Begitu juga dengan pemilihan sebagai favourite. Sebab, shawls adalah jenis tudung yang paling sesuai digayakan untuk pelbagai jenis lilitan kontemporari yang unik. Tudung halfmoon pun jadi pilihan, especially kalau nak pakai time special occasion.


Cara pemakaian tudung pula? As you can see around, cara pemakaian tudung pun turut berubah. Especially mereka yang tak nak ketinggalan dari mengikuti fesyen terkini a.k.a hijabista!




Walau unik macam mana pun fesyen tudung terkini untuk tahun ini, korang jangan lupa, kita kena bijak memilih jenis tudung yang sesuai dengan bentuk muka dan style kita. 


Dan paling penting, kekalkan fungsi tudung untuk menutup aurat kita dan jangan sampai jadi ‘fashion victim’
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...