19 January 2015

Cerita Kay Parlour dan skincare and SenangFest

Lama tak cerita pasal Kay Parlour.



To be honest masih mencari identiti dan strategi yang betul agar biar berkembang di landasan yang betul esok hari.
But for now, we go with the flow.


Some of you may know that Kay Parlour mmg ada bawa mcm2 produk dan brand.
But mmg dlm category health and beauty juga.

Ephyra
Herskin
Tabita/Desi Damayanti Skincare
Ibeauty


And many more.

One question yang paling common aku dpt bila org nak membeli adalah..

'Dah berapa lama u pakai produk ni?'

Its natural that people will assume kita sebagai penjual akan pakai produk tu juga.
Tapi the fact is, kita hanya penjual, bukan duta produk, mahupun pengasas produk.


Dah nama penjual, kalau jual 10 produk takkan nak pakai all 10 kan?


Dokter pun hanya prescribe ubat yang sesuai dengan pesakit, bukan dia makan semua ubat yang ada kat klinik dia, betul tak?


Main reason aku jual few range of skincare/supplement adalah sebab I believe kulit and badan orang lain2, and tak ada satu produk that can cater to all different needs

Ada kulit kering
Ada kulit masalah jeragat
Ada yang kusam (aku la tu)
Ada yang sensitif
Ada yang degil bak kulit buaya (aku la jugak tu)

So takkan satu produk boleh cater to ALL the needs? 

Apart from different skin condition, customer pun ada lain2 requirement contoh budget.

Ada yang mahal, ada yg murah.
Terpulang masing2. 


Mostly customer yang contact aku nak beli brg, normally aku akan tanya dulu diorang punya masalah. Supaya I can guide them choose the right product for the skin condition.

Most of the time, aku perati masalah bukan kat produk, tapi disiplin kat customer tu sendiri.


Guna produk baru 2 minggu, tak nampak hasil terus nak tukar.
Guna produk tak konsisten, tak nampak hasil terus nak tukar.


Payah jugak nak nasihat org camni. Nak advice lebih2 pun tak guna. Pandai2 sendiri la nak jaga.



As for me, masih lagi setia dgn Ephyra dan Tabita
(Tabita now known as Desi Damayanti Skincare).

Tapi bukan la aku kata skincare yang lain tak bagus. Cuma kulit and badan aku serasi dengan 2 produk ni.


Dah 3 tahun aku pakai Tabita dan 2 tahun stgh ambik Ephyra.

I can say, so far mmg ni la yang serasi dgn aku. 


Kalau konsisten, mmg alhamdulillah tak ada masalah.


Cuma kdg2 tu ada kegatalan untuk try produk baru. Like few mths back aku stop Ephyra sbb nak try this new collagen drink.

Seminggu ok, masuk minggu ke dua ada jerawat besar gedabak naik kat pipi. Hasilnya sampai skang ada parut.


Sorry Ephyra, I will never, never betray you again!!


Then Krabi vacation. Mmg bawa Ephyra and Tabita. Tapi kalau tgh bercuti sakan penat bagai kau ingat ada masa ke nak senang lenang jaga kulit?

Nan hado.


Hasilnya lagi satu gigantic jerawat naik kat dagu.


Padan muka sendiri. I tell you mmg hazab muka. Sampai mr p pun tegur 

"apesal muka u kusam sgt ni?'

*nangis*

Now after 2 weeks aku konsisten pagi-malam tabita-ephyra baru la nampak improvement sket.


Yes yes u can still see the parut. Nyampah.



Lagi satu reason aku bertungkus lumus nak repair balik kulit sebab hujung bulan ni aku join @senangfest   


Takkan  nak bukak booth jual skincare/supplement tapi kulit hazab ye dok?


Ni first time aku buka booth sendiri. Dulu kat KL Street Fest Oceanlife (HQ ephyra) yang uruskan.
So kali ni la nak belajar buat semua sendiri.


Jadinya korang, mark this date

31 January - 1 February 2015 (Sabtu- Ahad)
Venue ; Stadium Malawati Shah Alam
10 pagi - 10 malam.

Jom la ramai2 ke sana yeh? Support Kay Parlour.

Kitorang kat booth no 10.


Datang and  bawak duit byk2 okeh ;)




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...