28 May 2014

Soalan paling kerap ditanya berkenaan TABITA

Assalamualaikum,


Sebelum ni dah pernah buat entry FAQ on tabita. Kali ni, aku just nak focus on satu soalan je yang boleh katakan almost hari2 org dok whatsapp aku tanya


"Kalau nak stop pakai lepas dapat kesan yang diingini, ada kesan tak kat kulit?"


Firstly, aku nak tanya balik, 

Kenapa nak stop?
Adakah sebab korang ingat Tabita is a treatment?
Ataupun Tabita ni tak elok penggunaan untuk jangka masa panjang?


Ok mari aku explain sedikit sebanyak.

Tabita is a SKINCARE. Means produk penjagaan kulit. Unless you are born kulit sediakala flawless, tak memerlukan sebarang penjagaan, then you need skincare to maintain your beauty.

So, rather than membazir duit spend kat skincare yang entah berkesan entah tidak, kenapa tak stick to Tabita as your skincare?


Kulit ni memang kena maintain. Tak de istilah dah cantik tak payah pakai skincare. Nope. In fact dah cantik lagi la kena maintain nak kekal cantik.


Ibaratnya mcm gosok gigi. Dah gosok gigi pagi, dah cantik bersih, ikutkan tak yah dah gosok lagi kan?
Cuba tengok ko tak gosok gigi seminggu. Tak yah seminggu la cuba  tak gosok gigi 2 hari. Berani kau bukak mulut nak cakap dgn orang? hehe.

Paham tak analogy nyer?


Pada awal penggunaan, depending on skin condition, memang akan ada proses penggelupasan. Ni sebab nak buang sel2 kulit mati dan sekaligus akan terserlah kulit yang cerah berseri.

After a while, peeling dah habis, kulit dah lawa, so this is when korang ingat dah boleh stop Tabita dan nak guna skincare lain kan?


Well I cannot stop you kalau nak buat mcm tu. But I would advise, once dah dpt kesan yang diingini boleh kurangkan penggunaan toner.

Boleh refer kat entry cara penggunaan tabita kat sini


Tabita pun bukan mahal sangat aku rasa. Mungkin kalau tengok harga RM280 untuk exclusive set tu mcm mahal. Tapi set exclusive tu mampu tahan average 8 bulan lebih. Sebulan lebih kurang RM35 jek.


Okay?

Diharap dapat memberi penjelasan. 


But having said these, kalau korang decide nak tukar skincare jugak, tak de masalah. Ikut la kesesuaian kulit masing2. Mana la tau kot ok ye dok? Kang kata aku paksa pulak korang pakai Tabita, idok le mcm tu :) 

Cuma kalau ikut aku sendiri, tak mo dah la tukar skincare sana sini. Dah ada yg elok ni kita dok diam2 dgn Tabita sudah.



Actually ada a few dah kawan/customer aku yang dah pakai tabita pas tu pakai skincare lain, alih2 pulang jugak ke pangkal jalan and pakai tabita :)







Ni antara yang sempat aku capture.



Jadi mari mengambil iktibar, rajin2 la pakai Tabita :)


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...