16 April 2014

Running and sakit lutut and cerita ceriti

Assalamualaikum,


Rasa macam lama tak bercerita pasal activity excercise and larian


My last run bulan March lepas was Malaysian Women Marathon.




Tak berminat nak bercerita panjang about running sbb honestly mcm agak down sikit pasal berlari ni. It all started dgn MWM ni. I was supposed to run half marathon tapi cuaca masa tu sangat hazy so awal2 aku and mr p (dia teman aku lari) decided just lari 10km sudah. Aku ni dah la asthma, tak dapat la kot nak risk my health berlari sejauh 21km dalam jerebu tu.

But 10km pun, towards the finishing line tu lutut aku sakit ya rabbi. Like something just snapped in my lutut and it hurts so much. Sakit stok mcm 2-3 days after that mmg susah nak jalan. 

Then on off aku lari kejap2 and lutut sakit occasionally.

Semlm aku berlari kat treadmill tak sampai 5km pun and my knee sakit balik. Tak cukup sakit lutut ankle aku pulak sakit sampai bengkak.


Terasa sangat tua. Segala joint and sendi sakit :(



'

Tapi bila aku tua gojes sket la dari makcik ni. And bawak bag Chanel kot :p



Ahad ni masuk Milo Breakfast Run kat Putrajaya 7km.




Ni kalau ada harapan sampai last, aku bukak gps cari jalan pegi terus kat kereta tunggu mr p kat situ.



Well anyway, since dah start sakit lutut ni, aku kurangkan activity berlari. At home aku lebihkan buat cardio/strength/weights workout sendiri and occasionally aku swim.

Ok agak tipu di situ. Swim ni baru nak start esok sebenarnya.

-_____-


And of course in addition to working out, makan pun aku jaga. To be honest, I am not a good jauh sekali perfect example untuk eat clean. Kekdg tu mmg merapu meraban jugak aku makan. However, on daily basis, I would be cautious and eat in moderate. 


Cuma ye la sekali sekala tu indulge jugak kasik lelemak happy :)




Gambar sendiri. Kat atas2 tu semua gambar google 


Ni namanya Cekelat Panas atau bak kata omputih Hot Chocolate. Tak cukup dgn kalori yang sedia ada tambah lagik marshmallow and chocolate powder. ish ish ish...


Pas tu plak kitorang ada beli mesin timbang yang boleh measure body fat sekalik. Bila timbang tengok2 body fat aku agak memberangsangkan, ahemmm.. maka sekali sekala tu ada jugak la lupa diri perasan kurus :p


Tapi!

Citer workout, jaga makan and body fat ni kena masuk entry lain on their own. 


Skang ni iols dah ngantuk. Beauty sleep harus di jaga.



OBVIOUSLY not me! 







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...