12 December 2013

Penang Vacation

Assalamualaikum,



Cuti Penang ni is actually sekali arung dgn citer Penang Bridge International Marathon. 


Citer pesta makan kat Penang boleh click sini.


Ni nak citer on our activities sepanjang 4 hari 3 malam kat sana. I will taruk everything here. Will be very long. Kalau tak nak baca sudah nama kau bedah


Bukit Bendera

Believe it or not, ni first time aku naik Bukit Bendera. Nama je kampung kat Penang. But because my kampung is belah2 mainland, so memang jarang sangat pegi ke bahagian island. Aku cuma start pegi belah island lepas kawin dgn mr p ni kalau pegi jalan2.

Nak pegi bukit bendera, sila pegi awal pagi sikit. Cuaca pun sejuk and best kat atas tu. By 10am camtu dah start panas. Nak kata best sgt kat atas tu, biasa je la. Ada la few attractions, playground, tempat makan.

Meh tengok gambar.





Tren pun dah lawa. Bukan macam zaman filem Ali Setan dulu tu.




Tepi telepon pun nak ambik gambar. Apa motif ntah. Feelin2 kat London kot.



Ada pameran dinosaur kat situ. Entry fee RM10 for adults and RM6 for kids tak salah aku. Sbb x de apa sgt kat situ, so jom la tengok. Sekalik.. alahai.. tak de menda pun. Gitu2 je la. Whole kawasan pameran pun besar rumah aku je kot. 



Boleh la testing naik ni. Tapi tak de la goyang2 bagai mcm rodeo tuh. In fact tak goyang pun. Muka Sofeya ni tgh cuak ekceli

"Tolonggggg!!!! adik takutttt!!!"


Eh..ingat ketua gengster..naik ni pun takut??



Ada pertunjukan ULAR. Hoiiii giler scary. Segala jenis ular dia bok kuar. Aku yang kat bawah tu dah terangkat2 kaki geli geleman. Budak pakai baju merah tu audience jek. Kena panggil kat depan suruh pegang ular. Sian kau dik. Tengok muka dia pun cam dah nak nangis. 



Then 3 of us got this!! First time aku buat henna kat tangan ni. Mahal plak tuh. Bebudak RM10, aku RM20. Ntah2 kat tempat lain tak de la mahal camni. Tapi gedik nyer pasal, mr p redho je la.



Penang Street Art

Kat sini best!! Ada satu area ko boleh jalan kaki or naik basikal (boleh rent kat situ) ronda2 and see their wall painting. Boleh ambik gambar. So so nice. Aku yang tak appreciate art ni pun mcm enjoy kat sini.











Diorang memang selalu bergaduh.. mcm ni la gayanya kat rumah!



Penang Escape Theme Park

Kitorang tak la pegi tempat ni. Cuma kebetulan they were having roadshow kat one of the malls (tak ingat plak mall mana). So cuma bayar entry fee RM15 tak salah aku (eh semua kau tak ingat kan!) per kid and they get to experience some of the challenge yang ada.

Memang menarik! And aku suka sgt la kalau nak expose the kids to physical activites yang lasak2 ni. Jangan jadi gegurl sgt!




Tengah pasang benda tu. Apa nama ntah. Sibuk suruh anak lasak, mak sendiri pun tak pernah buat.. kahkahkah




Suke kau ye... 





Tatau plak nak dtg sini kan.. aku pakaikan budak ni dress. Nasib la kecik lagi. Seksi sket tak pe.. hiks..






Tak banyak gambar sempat ambik once they started. Sebab masing2 dah menjerit melalak ketakutan that all 3 of us (aku, mr p and mother in law) had to help! 

Well actually bukan kitorang je. The staff pun sama2 tolong. I dono la how best the actual park is, but from the preview here, nampak macm best. And the staff semua mcm well trained and pandai persuade the kids. Diorang (the staff) pandai control the situation, contoh kalau budak berebut, budak takut etc.

So kalau given the chance and rezeki nak ke Penang lagi, memang aku teringin nak bawak bebudak ke sini!







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...