27 December 2013

2013..

Assalamualaikum,


Tak tau nak kasik tajuk apa. 
A bit busy. Bukan blog je senyap. FB, IG, even Kay Parlour aku pun menyepi.


My father has been admitted since last Friday. Insya Allah by today dah boleh discharge. Alhamdulillah. So for the past week, aku busy dok berulang alik from Shah Alam - Hospital Selayang.


Cerita sakit, admitted and the Hospital tu itself tu tak yah cerita. Sebab my goal for 2014 ni is not to rant about negative things in this blog. Yang tak elok, biar aku simpan je kot. Cerita pun tak de hasil, Puas hati kejap je, tapi dosa berganda2 kang tiap kali orang baca.


Yang pasti, aku rindu diorang ni.




peluk ketat2 lap air mata



Seminggu ni, merasa la aku drive pagi petang malam mengharung jem.

Seminggu ni, merasa la aku being away from home, from the kids, from my usual routine.


1st day, was still okay. Mother in law and mr p la jaga bebudak since x leh bawak masuk spital. Masuk 2nd, 3rd day, believe it or not aku homesick!

:(

I actually miss staying at home.

I miss my kids, I miss my husband.

I miss spending time with the kids during daytime. Gaduh dgn diorang, sembang dgn diorang, layan diorang, marah diorang.. heheh

I miss cooking for the family. I miss having dinner with mr p.

I miss working out. Skang ni kalau suruh aku lari, 2km pun tak lepas kot..:)


Rumah aku tunggang langgang x yah citer. Semalam cari remote astro tak jumpa. Rupanya bawah timbunan kain2 yang belum lipat, dah dah penuh atas lantai aku sampai tak nampak carpet :p



An it made me realize, how much I love being a housewife. One thing I know for sure, memang aku tak nak kerja away from home lagi. Kalau boleh lah. In future kalau perlu kerja, kita tak tau kan.


Dah merasa jadi housewife, then last week merasa being away from home, and I definitely hate the feeling. Maybe some of you tak faham. Because dah biasa being away from home and the kids due to work. Sama lah mcm aku masa masih bekerja dulu. Tak heran sgt pun nak tinggal anak hari2 sebab dah biasa.


Pagi tadi I had to leave at 6am sbb nak avoid jem. Masa peluk cium and bid the kids goodbye, aku nangis okeh. Ye, drama, I know.

-___-



Sempena last Jumaat in 2013 ni, jom la kita sama2 muhasabah diri, and try to be a better person next year, Insya Allah. Lebihkan apa yang elok, kurangkan apa yang tak elok. Sentiasa beringat sesama sendiri, sentiasa bersihkan hati.



Here's to a new beginning! 




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...