30 December 2013

Cosmetic Organizer

Assalamualaikum,


I dono how to write a proper introduction for this post. Sebab this is a one of a kind thingy that menjadi dambaan semua (well at least aku) wanita!


Dulu aku pernah terbaca one of the famous blogger ada beli benda ni online. Harga tatau la tapi last I checked online, memang agak mahal. 


Kebetulan haritu aku and mr p pegi jalan ke Chowkit nak mencari barang and masuk kedai keluar kedai and dah rezeki, jumpa benda ni, and harga okay, so aku beli je la.

And, don't ask what are we doing kat Chowkit. Aku pun tatau la cemaner boleh sesat ke sana.




Ada banyak size, and of course different harga. Yang aku beli ni, one of the largest kot. Paling banyak compartments. Harga asal, RM128 (kot). Tawar2, dapat RM95. Berbaloi2.


I purposely ambik yang paling besar. Sebab aku tak nak beli kecik2 pas tu asyik tak cukup tempat. Plus I know that I would need a huge one because of this




Belambak. Kekdg tak terpakai.. kesian...


Kekdg tu, bila asyik simpan dlm bag, jadi mcm malas mekap pun ader. *justify kena pandai*



Sabar ye mekap2 sekelian... jap lagi duduk rumah baru ye???


Pening jugak aku nak menyusun. Ada tu terasa jugak mcm tak cukup tempat. Tapi tak berani nak bukak mulut cakap tak cukup tempat dpn mr p. Ko berani? Dah beli besar gabak mcm tu kalau tak cukup tempat aku tatau la. 

Seeloknya biar ada kosong, supaya ada alasan untuk membeli..keskeskesss


Setelah beberapa jam penat lelah menyusun.. ni la hasilnya...





Foundation and powder. 
See told ya x cukup tempat. Sian makeup base aku tertonggeng camtuh.




Brushes, kepit bulu mata, eyeliner, browliner, mak nenek liner.



Eyeshadows. Ada a few lagi sbb aku tak tarik drawer sampai habis.




Blusher, lipbalms.

Satu jek blusher??? 




Lipsticks, lipgloss, mascaras. Oh sharpener ku terselit sbb ada tempat kosong kat situ.






And hasilnya....








Terasa seperti berada kat Sephora all day long!!!



Dah alang2 tu, aku get rid of the old makeups. Dah masuk 3-4 tahun takkan nak pakai lagik kan. Jahanam muka sapa nak ganti dik non?

Since Sofeya menggebu2 nak main mekap2, aku kasik je la dia kot nak main kan. Pegi la mekap  barbie kau tu. Untung2 esok bleh jadi mekap retis.




After half and hour Sofeya tunjuk hasil kerja tangan dia.









Mekap artis citer Hantu Kak Limah ke dik????



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...