09 May 2013

Sometimes complaining helps

Balqis sakit lagi.

Sigh.

Kali ni demam kuat. Semlm at 3 am in the morning dia kejut aku sbb sejuk tak tahan sampai gigil. We brought her to clinic and dr said tonsil dia kena infection.

Yang best, minggu ni dia exam

So hari ni, dia ponteng exam.

Esok, tak tahu lah lagi mcm mana gaya.


Kalau ikut history sakit demam sbb tonsil ni, mmg berhari2 akan demam kuat. Aku pun pun pernah admitted sbb tonsil (2006). Balqis sendiri pun pernah admitted sbb tonsil (2008).


Sigh.


Sigh.




Aku frust. Aku nak marah. Tapi aku tak tau nak marah kat sapa.

This year, every 2 weeks, bebudak akan sakit.

Sakit lah apa pun, janji sakit.


Kalau tak sakit perut, demam.

Kalau tak demam, batuk.

Then gastrik.

Then demam.



Aku nak marah. I dono why but there is anger inside me.

I dono who I am angry with.


Aku tak marahkan bebudak. Dah diorang sakit, takkan nak marah kan. Bukan mintak sakit pun.

Marah kan diri sendiri kot? Tak pandai jaga anak.



WHY bagi anak2 aku asyik sakit?

Kalau perlu sangat bagi sakit, bagi aku je sakit boleh tak?

Kesian la bebudak.

Diorang tak de salah apa pun.


Kalau sakit tu penghapus dosa, then bagi aku je sakit. Let me tanggung all the pain. Aku ni banyak dosa.


Sebab asyik sakit, tahun ni punya performance kat sekolah agak drop. Kedatangan pun sangat teruk. Sampai aku pun naik malu dgn cikgu.


Ni tadi baru konfirm dgn cikgu, exam memang x boleh re-sit.


:(

Kesian balqis.



Tak kiralah nak kata aku mengada ke, suka komplen ke.



Aku tau, bersabar, sabar, dugaan, sabar, dugaan.



I know.


But at this point of time, complaining helps.



So just let me rant, ok?











4 comments:

Anonymous said...

Dear cpk...
X baik berburuk sangka dengan Allah...Dia bg dugaan supaya kita sabar dan dpt pahala...dan dugaan tu dlm berbagai bentuk...juga dugaan diberi ikut kemampuan org yg diduga...Allah kan maha mengetahui...mmg ayat ni klise bunyinya...tp jgn kerana ikutkan hati...kata2 yg diluahkan buat kita jatuh syirik kerana marahkan Allah...nauzubillah... love u and love 2 read ur blog...pesanan ikhlas dr seorg kakak...

Unaizah said...

Just let everything out, you'll feel much better afterwards. There are moments like this but most importantly kembali pada Allah. Hanya Dia tempat kita bergantung :-)

Haris Zuhaina said...

AS Salam. Cuba pasng nazar. N jgn lupa lepas kan nazar nnt. Sy slu buat bila berhajatkan sesuatu... Jgn nazar besar2, sy dok buat bg beg makanan kat budak tadika selalunya...

Norliana Abdul Rahman said...

thank you all, for your kind comments, concern and advice.

:)


you made me feel so much better.

i know sometimes mcm mengada.. tapi tu la.. selagi tak lepas kat dada ni selagi tu dok tensi.

thank you again :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...