09 October 2012

Jakarta Trip Part 3

Lupa nak habiskan cerita Jakarta..
 

Part 1 kat sini

Part 2 kat sini


Day 3, basically just getting ready to go back jek.


Rasa dah bagitau dlm cerita pasal maid, that we were supposed to meet her haritu, sebelum kitorang balik.

She called around 7.30 pagi, merayu2 nak jumpa Sofeya.

Hok alohhhh mcm la aku tak kasik! Dtg jer la! Ishh!
 

So pagi tu just leisure jek. Swim, breakfast and lepak-ing.

Waited and waited, at around 11am++ maid called, cakap dia eksiden, so tak ada rezeki nak jumpa.

 

Kitorang pun siap2 lah, packed, checked out. Tinggal bag kat hotel, and we went to Grand Indonesia Plaza depan hotel tu for lunch.


Jalan2 jap tgk tempat kids nak main.. ala mcm jusco wonder land tuh..  Sekalik tengok satu game, lepas convert, ada la dlm RM10 satu token.


Hilang akal ke hapa?? Ni game yg bodo2 mcm kat jusco, takat masuk satu token yg 50 sen or singgit, pas tu kereta goyang2 sket kiri kanan.


Nak suruh aku bayar RM10 for that?

 
Terus aku cakap kat Sofeya “tak boleh main sini, banyak game dah rosak”

Hampun.. mama tipu sunat.


Then we went lunch kat mana ntah. Tak ingat plan nama tempat. Tapi x sesedap Le Seminyak that we had the day before. Boleh la takat kenyang perut.
 

sambal, mr p said jgn makan.. takut perut tak tahan...



bihun goreng.. tak lalu aku.. manis semacam..


Setel makan, terus ambik cab ke airport (of course, singgah hotel ambik bag dulu).

Since awal lagi kat airport, mr p dgn aku buat reflexology dulu. Best buat kat sini sbb tempat tertutup sket. Rasuah bebudak dgn ipad and phone, kasik Pringles.. setel.. duduk diam2.

Checked in… sementara tunggu flight mr p pegi smayang, kitorang makan donut.
 


and melayan bebudak ni berposing...



oh please excuse my oily, bare face. dgn tak mandi, tak mekap bagai...


Dlm flight, first time dapat tempat duduk 4 org straight.. normally mesti terpisah..
 

Close to midnight.. sampai la kitorang ke rumah..


First time in 4 years, balik rumah tak de maid.

Tak de org bukak kan pintu.

Terkejut tgk laman rumah aku penuh dgn daun kering.

Tak de dah org nak ambik laundry aku.

Agak terkejut disitu..



But of course, this was more than a month ago.

Skang ni tak de hal…

Laman aku mmg masih penuh dgn daun kering.. hak hak hak… Sebelah rumah aku tak de org.. laman memang penuh la dgn daun kering. Masalah disini, laman aku, dgn laman rumah sebelah, TAK DE BEZA.

Lantokkkkk…

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...