20 April 2012

Kenapa saya lambat 1 minit

Tempat kerja saya, adalah sangat strict.


Kena datang on time. Tak boleh lambat walaupun seminit.


Kalau lambat, kena bagi justification. Mcm jalan jem ke, hujan ke.. etc.


Pernah sekali aku lambat sampai, sebab masa hantar Sofeya ke sekolah, kereta aku tergelek taik anjing. Or taik kucing? I dono.


So aku terpaksa balik rumah and cuci dulu b4 gerak ke ofis. Sudahnyer aku 1/2 jam lambat. When asked for justification, well, I simply told the truth lah. 


"HIT ON DOG SHIT. WENT BACK HOME TO WASH FIRST"


Pagi ni saya lambat seminit. Actually ada byk reason yang menjurus ke arah kelambatan iteww, maka below are my justification


Saya keluar rumah mcm biasa.(7.30am) Normally mr p akan hantar saya ke train, tapi pagi tadi dia demam so dia suruh saya ambik taxi ke train. (Kereta ai accident, remember?)


Saya call2 taxi tak de org angkat. Sbb tak nak susahkan suami, saya berjalan menuju ke bus stop utk menaiki bas.


Tapi saya terfikir, sori la kot nak naik bas. Lagi menambahkan kelambatan.


Maka saya patah balik ke rumah, kejut suami saya yang tengah demam itew, suruh jugak dia hantar.


See, saya sangat berdedikasi. Laki demam2 pun aku kerah suruh hantar pegi keje.


By that time dah 7.45 am kot.


Sampai kat train, dah almost 8 am.


Kan train sekarang ada yang 4 koc, ada yg 2 koc?


Selalunya tren tu dtg selang2. Kalau dah dtg 2 koc, lepas tu mesti dtg 4 koc. 


Normally saya akan ambik tren 4 koc, sbb tak nak sesak2 sgt. Nanti sampai ofis bau busyukk.. tak best!


Sekalik lepas tren 2 koc, dtg lagik 2 koc.


Then dtg lagik 2 koc. 


Niat di hati nak lari jek kejar tren 2 koc (yang kali ketiga) tapi sebab saya btul2 berdiri kat platform hujung sekali (yang nak masuk pintu tren 4 koc paling hujung), so agak jauh la pulak nak berlari.


So lepas tren yang ke tiga tersebut. saya nampak ada tren 4 koc dtg dari arah yang bertentangan. Saya pun tanpa membuang masa, terus menaiki tren tersebut yang menuju ke arah Gombak and patah balik ke Wangsa Maju.


Biarpun  sedikit membuang masa, tapi sekurang2nya saya dpt duduk.. kes kes kes..


Sampai stesen Kerinchi dah 8.50am.


Saya jalan mcm tak jejak tanah across Federal Highway, across jejantas baru itu, dah berjaya sampai ke pintu ofis pada pukul 9.01am


Maka, maapkan la saya sekiranya saya terlambat masuk keje hari ni.


Tapi disebabkan saya sangat berdedikasi, lunch tadi saya hanya ambik sejam instead of dua jam.


So all in all, saya keje extra 59 menet hari ni.


:)


Peace!

3 comments:

Anonymous said...

first time baca ko nyer blog cik pn konot.. tetiba teringat ko lak.. rindu aahh.. takpe jumaat kita gather lagi.. hehhe so bila final countdown kat kompeni punch card nih..

Norliana Abdul Rahman said...

Hepppp sapa nih?

Norliana Abdul Rahman said...

Hepppp sapa nih?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...