18 January 2012

Finding a reason to blog.

Aku start blog since 2005. Masa tu url pun yg lama.

Pas tu private blog, tukar url lagik.

Pas tu yang ni.

Dedulu mmg tak de citer lain melainkan balqis, balqis and balqis semata2.

Kau tengok la label kat sebelah ni ha.. label balqis yang paling byk skali.

But that doesn't mean I love Sofeya any less. Cuma ye la.. Balqis ni anak sulung so she has been with me 5 years prior to Sofeya. So memang tak heran la byk nau citer pasal Balqis.

But lately (1 - 2 years back) memang aku dah jarang sikit cerita pasal Balqis. Kalau ada pun mmg in general jek.

Main reason is sebab dia dah besar.

She reads my blog u know. Ntah2 dia sorang jek baca blog ni hahah.

So bila dah pandai baca (and pandai nak komen), it kindda restricts me bila nak cerita pasal dia.

Almaklumla, dia dah reti malu, reti serba serbi.

So bila aku nak cerita pasal apa2.. contoh kalau dia nangis kat skolah (which tak nangis pun, contoh jer), kena tanya mintak approval dia dulu.

Pendek kata blog aku skang ada lembaga penapis :)

Kalau ikutkan memang byk giler benda aku nak cerita pasal dia. I want to, seriously aku mmg nak sgt. Sebab sini je la aku can capture all my memories.

Kekdg tu bosan2 aku baca balik entry lama2 and dok senyum sorang2.

Tapi tak pe la I have to respect her privacy jugak kan.. 

She's gonna be 9 soon. Dah besar anak aku sorang ni.

Anyway,


Have I mentioned anywhere that Balqis ni ada bakat menyanyi?


Suara dia sangat sedap. Bila nyanyi tu mmg terpegun terkesima kejap la kau mendengarnyer. Well ok la tak la sedap and hebat mcm Siti Nurhaliza, but for a 9 y.o girl yang tak de any guidance pasal vokal ni, aku consider dia mmg berbakat.


Tapiiii masalah besar sebab dia ni pemalu ya amat.


Tak payah la nak suruh dia nyanyi depan orang. Even depan aku pun dia tak nak. Kalau dengar dia nyanyi tu duduk je la diam2 and enjoy, sebab the moment kau tegur dia, dan dan tu jugak dia stop.


Sometimes malam2 b4 tido aku dok bercerita dgn dia. 


Last night I said "why not kak qis nyanyi utk ma pulak"


And she said "tak nak!!! i will only sing when i want to!"


Cesss..




Apa tips nak mengurangkan pemalu anak ni eh? Seriously dia ni berbakat!



5 comments:

balqis said...

tolong la jangan cerita pasal semalam

balqis said...

tolong la jangan cerita pasal semalam

Norliana Abdul Rahman said...

baik la cik :)

norhani abdul rahman said...

apa cerita semalam..hihi..

Norliana Abdul Rahman said...

citer semlm yg tu la kak ani.. dialog tu.. hahah.. kan aku dah kata blog ni ada lembaga penapis! hahah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...