12 October 2011

Dekat nak exam ni…


Next week bebudak sekolah rendah start exam.

Dulu aku tak de la peka sgt kalau budak exam. (cas anak sendiri terer la konon.. puiiii) Tapi semenjak anak aku kerap dapat no double digit ni, tetiba aku dapat seru nak jadik cikgu shidah tusyen balik...

Makanya, sejak few weeks back, hidup balqis umpama dalam asrama. Aku buat jadual baekkkk punya.

Ikut jadual on paper mmg strict la.. tapi as expected tak de la dia nak ikut sebijik2.  Kalau jadual kata kol 9 kau tido, kang kol 9 tu la dia buat muka cebik muncung 5 kaki tanak tido.

Tapi ok la byk improvement. Dulu2, hidup dia siang malam asyikla TV, computer games.

Skang ni aku limitkan. Siang2 at least 1 hour kena study, mlm2 1 hour kena study.

So aku jadik cikgu tusyen balik, hari2 aku kasik homework untuk dia siapkan for all the subjects.

Siang buat Science, malam buat English

Esoknyer sian buat Maths, malam buat BM.

And sebegitu la selama beberapa minggu yang lepas. Sejukkk hati aku tengok....

Aku selalu cakap dgn dia, aku tak kisah pun nak dpt no berapa ke, masuk kelas terer ke, asalkan dia study. Janji ada usaha.

Then semlm dia memulangkan paku buah keras kat aku..

"Exam kali ni ma jangan nak kisah eh kak qis dpt no berapa pun.. next year kalau turun kelas pun ma jangan marah eh.. kak qis dah study ni!"

Citttt... pandai kau ye!!!


Anywayyyy...

Exam subject Pendidikan Seni kali ni dia nak buat topic Mother's Day card. Aku kata, why not ambik card lama2 yg dia pernah buat kat aku, kita practice la ikut card mana yg paling cantik.

So aku pun godek2 balik semua cards, gift yg dia pernah bagi kat aku.          (I keep them ALL!)

Agak emo jugak la pagi tadi bila aku korek satu2.
Ada yg wish birthday,
Ada yang wish mothers day,
Ada yg wish aku cepat sembuh kalau aku sakit,
Ada yg cakap i miss you kalau aku balik lambat
Ada yg simply lukis gambar family..

Tapi yang paling best yang ni haaaa....(wrote few years back aku rasa)



Check out hobby no 2 - COUNT MONEY!!

Kira duit beb!! muahahhahahha... hobi anak aku kira duit okeh...:)




Kau ada??

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...