07 September 2011

Korang percaya feng shui tak?




gambar adalah di google

Im sure sedikit sebyk pun, ramai yang ikut guidelines feng shui ni kan?

Sebab pada aku, jangan la cepat melatah and kata benda ni ngarut or syirik semata2. Im sure there’s a practical reason kenapa some things are good and beneficial.

Mcm org kata kalau letak air (mcm mini air terjun) kat rumah, rezeki masuk (ye kot.. correct me if im wrong). Sebabnyer, aku rasa, air ni SOOTHING. TENANG. Fikiran pun sejuk je bila kat rumah. So bila boleh berfikir dgn tenang, nak cari rezeki pun lagi senang… gitew la lebih kurang.

And in terms of health, memang byk kot kebenaran dia. Example kalau nak susun perabot ke, mesti ada certain angel.. bukan apa, supaya cahaya, pengudaraan tu kita dapat maximise the benefit.

Sebab tu, kalau tak kena gaya, byk yg sakit lah, tak tenang lah… hmmm

Aku rasa la…

Sebabnyer..

Aku ni, bukan la nak kata berlagak ke apa, but aku memang jarang sangat sakit. Takat demam, setahun 1-2 kali je kot. Selesema batuk tu lagik la jarang. Alhamdulillah la kan..

But when I work here, first 6 mths tu I was okay.

Then I notice, staff2 kat sini ramaiiii benau yang selalu sgt ambik MC, EL. Selalu sgt lah.. Kalau nak kata buat perangai, malas ke, takkan semua? Ye dok?

Then we (aku dgn ofismate) thought, maybe it’s the fengshui of the workplace.  Tapi tak de bukti kukuh la.. we all pun bukan expert in this field. Nak suruh rearrange the seat pun, apa kes kan? Lain la Pak Rahman ada sikit syer dlm kampeni ni.. hiks..

Then started bulan may mcm tu yg aku masuk spital sbb food poisoning tu kan.. aku rasa mmg kerap aku sakit. Demam, batuk, selsema tu mmg best fren kot.

In fact ofismate aku pun tegur yg kekdg tu every alternate weeks aku dpt selsema.

I guess ada jugak la related sikit2 dgn this feng shui. My seating ke, sunlight ke, aircond ke… hmm….If only I have knowledge on this kan..

Yesteray aku demam and cherry berry. Padahal mr p pun makan benda yang sama and he just got mild cheery berrry, aku ni haa sampai demam terkejung!

Frust sungguh! :(

OK la.. apart from that.. I'm guessing, maybe the age factor pun iye. Maybe physical and antibodi dah tak kuat mcm dulu kala.. huhuh

Mak dah tua nokss.. :(





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...