05 July 2011

Lusa besday dia..

Korang pernah baca blog pasal bfeed aku tak?
Lama giler tak update.

Ye la. Dulu mmg gung-ho sgt nak bfeed. Sampai buat blog kauuuu.. konon nak bfeed sampai dia umo 2 tahun. Say no to formula konon.

Hasilnya?

Memang aku berjaya bfeed sampai umo dia 2 tahun. Sila bagi tepukan gemuruh ye para hadirin. Tapi, bukan takat 2 tahun ye.. dah nak masuk 3 tahun ni pun still melekat nenen dgn haku!

Not a bad thing I would say, Cuma nyer, udah2 la kot nak oiiiiiii..

But I would not put the blame on her. Of course, I admit, aku pun tak de effort sgt nak wean her off. Main reason sbb minah ni tak nak minum formula. So kalau aku putuskan breastmilk, sian la pulak budak ni kan.

Other reasons include aku ni mmg tak sampai hati tgk dia melalak nak nenen. Plus aku pun tak de plan nak pregnant lagik, so tak de rush nak putuskan nenen dgn dia.

Tapi, dah nak masuk 3 tahun ni.. rasa mcm mmg dah kena stop kot. Besar sgt dah. Next year dah nak masuk skolah. Dah paham cakap dah. And most importantly few days back whenever aku kat ofis, dia start minum berbotol2 formula dah.

Sblm ni dia minum susu kotak, milo and kalau bancuh formula pun dlm cawan jek.

So bila ada outing dgn family friends, and nampak budak2 lain minum botol, dia pun terikut jugak la. Aku pun belikan botol yg sama (Avent) and alhamdulillah dia nak.

Cuma nyer, bila aku ada (at nights especially) dia mengada nak nenen. Aku try cakap elok2, nak reason out dgn dia. Ada kala dia paham, ada kala dia nego dgn aku “alaaa..nak SATU je nenen eh???”

Boleh gitu?

Aku pun.. besa la.. give in.. muahahha *lempang diri sendirik*

So apa motif post ni, aku pun tak sure ngahahah. Cuma korang tolong la doakan semoga process nak wean her off ni selamat dgn berjaya. Aku tak sampai hati sebenarnya nak tgk dia melalak. Plus aku sendiri pun ada rasa rindu jugak la, rindu for the bonding session dgn dia L

Sbb bila dah totally putus, aku rasa mcm she is no longer my little baby. Yg aku buleh cuddle2 and gomol2 all the time.

Tetiba terindu lebih pulak budak ni.


budak comel




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...