20 July 2011

Hong Kong Trip - Day 2

Pagi2 mr p kejut aku and said “hujan lagik la.. mcm tak de tanda nak berenti jek..”

Alahaii... stress nyer haku masa tuh. Nak nangis pun ader. Ye la, dtg mahal2, jauh2, boleh pulak hujan!!

Bih nak buat cemaner kan.. redah jer la… payung dah ada…


We were hoping, sebab hari tu adalah Friday, hujan pulak tu kan.. moga2 tak ramai la orang kat Disneyland nanti..


So kitorang pun ambik taxi ke Kowloon station (actually boleh ambik train kat Tsim Sha Tsui station but I think lagi jauh kot.. kot la…) then from Kowloon station ke Sunnybay station, interchange ke Disneyland Resort Line.



Yeap.. ada train special ke disneyland yewww…

Tempat pegang kalau berdiri pun shape mickey mouse


Tingkap pun shape mickey mouse! Suker hati la bebudak kan…



Andd........

Dah sampai!!!





Dalam cuaca hujan tu pun, still ramai lagi orang kat sini. We were expecting, hari jumaat, hujan pulak tuh, korang duduk la kat rumah diam2 kan? but nooooo.. penuh giler orang okeh!! 

So bermula la acara naik segala ride yang ada dan tengok segala show yang ada..




Ni antara gambar2 yang ada lah.. tak larat haku nak post semua gambar ride!


Masa naik ride yg mcm cawan tuh,

mr p kata “i pening”

aku kata “u jgn tgk keliling, lagi pening, u tgk muka i jer”

ko tau dia kata apa?

“uihhh lagi pening klu tgk muka u”

Caittt kong asam!!!

:)


Dapat la jugak ambik gambar dgn cik alice


Tengok show mickey mouse. Ohh yang ni sumpah best! Aku pun enjoy!


Jumpa cik cinderella.. dia sempat kata kat aku “be back home before 12 midnite!!” ohhh… kalau skang ni aku dah rupa cenggini? Kalau tak sempat balik by 12 cemaner la gamak nyer transformasi rupa aku?  Konfem mr p koma setahun!


Then kitorang lunch kat vegetarian restaurant kat adventure land. Tak sompek ambik gambar sbb masing2 kebulur tak hengat!

Then sambung tgk show, naik boat, baik rides..



Pas tu dah penat singgah makan eskrem..


Then masa yang ditunggu2…


PARADE!!!


Punya la ramai orang!!!




Ohhhh what can i say lah kan.. memang superly amazing!! entertaining!!. Too bad sofeya tidur masa tgh parade.. else sure happy budak tu!


Pas tu kitorang tgk lion king punya show. One thing yang aku impressed and amazed sgt kat sini, is how entertaining and how best nyer the show can be. Sangat spectacular! Amazing!

The cast, backdrops.. everything!!! U can see the kesungguhan and komitment from them in making each and every show a success.  In every aspect and every detail u can see that. To me lah.. tak tau la pada org lain.




Bebudak ni yang dari sakit terus jadi baik J




Pas tu kitorang masuk buzz lightyear punya ride.



Best ride ni, sbb dia interactive. Ko boleh main tembak2 and ada dapat point gitew.. mula2 aku tatau boleh collect points.. (aku naik dgn sofeya and mr p naik dgn balqis). Aku dok la main tembak je apa yg ada tak de aim btul2. Sekali aku tgk .. eh apesal point sofeya sampai 5000 lebih while aku punya 2000 lebih?

Bila dah tau boleh collect point ni.. apa lagik.. bersungguh2 aku tembak sampai lupa japs anak kat tepi... hik hik…

And sudahnyer total point aku 16000 lebih okeh!!!

Mr p tanya aku “brapa point u?”

Aku denga bangga jerit “16000 lebihhhh!!!!” dgn muka yang sungguh riak la konon2… Pas tu aku tanya “u punya?”

Korang tau dia punya brapa??

“200,000 lebih!!!”

Owhhhh…

Iskkk…

Sib baik la laki sendirik….. idak memang malu tahap dewa haku!!!



Then bawak bebudak gi main air..

Main air kauuu... sampai basah kuyup..

Batuk?

Demam?

Sapa????




Belasah la korang.. bukan selalu dtg sini.. jap agik  kita makan ubat.. hek hek..

Dah basah kuyup semua.. kitorang salin2 baju and get ready utk next show and mlm tu punya firework show.

Oh ye.. sblm firework tu kitorang masuk stich punya show. Ni mcm interactive punya cartoon. Stitch ni mcm boleh interact and borak dgn the audience.

Mula2 je dia kata nak tanya dgn audinece yg duduk kat first row, person no. 4.

Guess who yang duduk kat first row, person no 4??
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



Yes people, its my BALQIS!!!!

Aku dah cuak, sbb the lady yang pegang mic tu dah pegi kat balqis and sua the microfon kat balqis masa stitch tanya “What is your name???”

Balqis ni kan ala2 pemalu sket.. aku takut dia melalak je kat situ..

Mana aku nak taruk muka kalau dia nangis kang???

Malu ai tawwww…


Suprisingly.. balqis dgn confident and rileknyer answered..”Balqis”

Stitch tanya “Hi Balqis!!! Have u had your dinner?”

Balqis jawab “No!!”

(masa ni aku sibuk la nyampuk kan…)

Stich tanya “ohhh.. are you hungry??”

Balqis jawab “ a little bit”

Pas tu stich cakap “ohhh I am sooo hungry”

yada yada yada…

Then stitch picked few other participants to borak…

Wahhh.. happy sangat balqis.. aku pun tumpang happy and bangga.. bangga lahh.. kalau aku la.. masa kecik2 mmg malu giler.. mau aku nangis kalau jadik mcm tu.. but alhamdulillah balqis tak inherit perangai malu tak bertempat aku tu.. I'm proud of you lah bebeh!!!

Yang sofeya ni sibuk pulak “Adik!!!! Adik!!! Nape stitch tak panggil adik ni!!!!”

Ewahhh.. kang org sua mic kat kau.. buat malu pulak kang masuk celah ketiak mama kan... hehhehe...

Dah habis show tu, smorang gathered kat tgh2 park tu.. nak enjoy the fireworks..

And the fireworks.. I tell you… is so… hmm.. beautiful is an understatement…

Well put ot this way lah.. we were actually contemplating nak tunggu sampai kol 9 mlm ke tidak sbb the park tak de la besar sgt and dah habis khatam by petang tu. But we’re glad that we waited.. sebab it soooo worth waiting!!

Even sofeya yang constantly tergedik and merengek tu pun boleh terdiam and tak kelip mata enjoying the show.


Tak de gambar fireworks yang cantik. Kamera akak murah dik non.. tak de setting nak malam ke byk lampu he haper.. (eh i think ader kot.. aku yang tak reti ngeh ngeh)

So lepas habis fireworks, semua orang pun berpusu2 keluar. One drawback kalau ko balik time ni, semua orang nak balik jugak jadiknyer mcm marathon pulak.. plus ramai orang nak kejar train kan... adehh..



Yang bestnyer, right sampai je kat train station, hujan turun selebat2 alam!!! Seriously its literally POURING!!!

Mr p kata ntah2 diornag ni panggil bomoh hujan.. sbb masa fireworks tu elok je langit cerah... hahah..



So balik la kitorang ke hotel...

Mr p tanya aku "nak pegi jalan kat Ladies Market lagi ke?"

Aku dgn konfiden jawab "TAK MOHHHH!!!"

Giler.. kaki aku mcm nak tercabut!

Some info/tips.

1. Ni aku tatau la info ke haper (tak sah kalau tak ngumpat kannn). Orang2 kat sana, sangat tak de tatasusila okeh.. Boleh selamber badak potong2 line kalau tgh beratur tu. Yang best, org2 yg potong line tu kebanyakannya yang dah tua bangka rambut putih terbongkok2 okeh.. seriyes aku tak tipu!. iskk.. mmg rasa nak lempang jek! Mr p kata.. kebanyakan yg mcm ni, from the China mainland tu or from Macau. Org2 HK ok jek most of them.. eiii... sakit jiwa!!

2. MUST BUY FAST PASS
Fast Pass ni macam ticket/pass in addition to your admission ticket. Mr p kata dlm 70 ringgit ++ kot per person. Agak mahal kot.. buttttttttt.. you will be thankful you bought this pass. Sebabnyer, with the normal ticket tu ko kena beratur fo every rides/show. But with this Fast Pass, ko tak payah beratur for 6 main rides/show. Aku tak ingat exactly.. sila google sini untuk info selanjutnya.

Memang best la.. ko imagine, nak tgk mickey mouse show tu ko kena beratur sepanjang2 alam... kena sampai situ and tunggu at least 40 minutes... memang rasa mcm punah jek harapan nak tgk mickey mouse show..

Tapi dgn Fast Pass, you can skip the queue, boleh masuk auditorium tu dulu and choose whichever seat yang kau nak.. thennn baru orang lain masuk..

Best tak?

Best giler..

Rasa mcm VIP kejaps.. hik hik..



Esok aku sambung Day 3 and 4 pulak iye.. i is the demam skang..:( nak balik tido jemaah dgn budak2..

bye...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...