24 June 2011

Drama adik beradik

Semlm sebelum tidur aku tgh buat coloring dgn sofeya. While Balqis tgh main game kat phone. Agaknyer dah boring kaler dgn aku, sofeya cakap "Nak kaler dgn kak qis!!"

Sambil dia cakap, sambil dia pegang buku kaler sebelah and sebelah tgn lagi pegang kaler pensil, beria2 nak kaler dgn kakak dia.

Yg si balqis ni pulak, malas nak layan adik dia and terus cakap "alaaa tanak tanak tanak!! pegi kaler dgn mama!"

Iskkk.. kesian ok aku tgk muka adik dia. Memula muka penuh harapan. pas tu mcm hancur berkecai selepas direject!

Maka aku pun start saiko balqis.

"Aper la balqis ni.. kesian adik."
"Dah la sorang je adik..  sapa nak main dgn adik klu bukan kak qis?"
"Penat2 ma branak lagi sornag sbb nak bagi kak qis adik so that kak qis ada kawan, ni skang buat  tak tahu pulak.."
"Tak pe la adik.. kak qis tak nak main tak pe.. ma ader, ma main dgn adik.."

Aku rasa mmg power jugak la saiko aku pasal lepas tu balqis menangis teresak2

"nak adikkk!!! nak adik!!! nak adik!!!"

Aku suruh balqis cakap sorry, dan dan tu dia apologize kat adik dia.. perghh.. jarang sungguh adegan minta maaf secepat itu!

Few time dia apologize sambil melalak (yes, melalak) yg sofeya ni pulak buat dekkkk jer.. tak pandang pun kak qis, sambil cakap.. "hmmmphh.. adik merajuk!"

Mmg merajuk betul aku rasa, sbb sofeya wont even look at balqis.  Kecik hati kot. :(

Lama gak la.. sampai aku terpaksa pujuk balqis pulak.. haihhh.. memula mcm nak gelak, lama2 mcm kesian pun ader gak aku tgkkan si balqis sbb beria2 dia minta maaf.

Dah lama sket aku start saiko sofeya pulak..

"Dah ler tu.. jgn la majuk lama2 dgn kak qis"
"Kak qis soranggg je la kakak adik.. mana ada kakak lain lagi?"
"Kalau kak qis merajuk and pergi kang mcm mana"
"Sapa nak main dgn adik?"

Dan dan tu jugak, muka sofeya berubah jadik sebik..:(
Dah start menangis pulak teresak2...
Aku tanya kenapa?
Dia kata "Takut kak qis pegi"

Haaaaa tau pun koranggggggg..

Dahhhhhhhhh aku pulak sebak menengokkan dua beradik ni berpeluk sambil menangis...

Sedih woooo.. emo kejap aku.

Jgn gaduh2 tauuuuu.. korang dua beradik jer.. (adik yg ketiga ntah bila pulak nak kuar)


budak2 comel

budak2 comel tgh tahan berak :p

budak2 comel malas nak layan mak dia

budak2 comel dgn mak dia yg gorjes!!!
*sila muntah*



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...