20 June 2011

balqis punya magic trick

hari tu kitorang jenjalan kat low yat.
mr p la mengheret kitorang anak branak ke sana.

so sambil menunggu mr p membeli belah, balqis telah mengajar aku satu magic trick.


mula2 kena ada duit syiling. seposen pun tak per. janji syiling.


pas tu tutup lah kedua2 belah telapak tangan anda. oh ye, masa tgh buat trick ni, make sure org yg di trickkan tu tak pandang ye.. suruh dia tgk belakang :)


pas tu, angkat tangan yang mengandungi syiling ke atas mcm ni.


dah angkat lebih kurang beberapa saat, tunjukkan kedua2 tangan kepada org yg di trickkan itu, dan suruh dia teka tangan mana ada syiling.

paham??

memula balqis suruh aku buat. aku ikut la sebijik2. and surprise surprise, memang dia boleh teka dgn jayanya. heran and impressed kejap aku.

aku tanya balqis, pebenda la trick yang kau ajar ni kan.. mana logicnyer?

dia kata, logic la ma.. lepas angkat tgn, tgn tu akan jadik putih sket. so boleh la teka.

hmmmmm.... mcm logic pun ada kan? sbb bila kita angkat tgn, darah turun, maka jadik putih (pucat) sket.

errrr.. logic ke?

ke aku dah tertipu dgn trick budak ni? almaklum.. aku ni kan lurus the bendul?


muka empunya blog mesti kena masuk jugak walaupun tak de kena mengena dgn jalan cerita.

sekian..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...