12 January 2010

minggu klcc

sbb asyik kuar gi klcc jer kejenyer kitorang last weekend.

memula friday mlm, lepas dah mandi/solat, pakai baju tido dah sumer, skali mr p ajak "jom makan madam kwan nak?"

aku mana pernah tolak ajakan nak makan kan?

so off we went to klcc. memula masuk toys r us. bagi the girls main puas2. then pegi makan. i ordered lamb chop. remind me next time tak yah order western kat madam kwan okeh? stick to nasi bojari jer..

si balqis plak tgh mood suka makan otak2. gi pasar mlm boleh la borong otak2.. sedap plak tuh. kat madam kwan? suddenly she saw play otak2 in the menu. dgn muka gumbira and penuh harapan dia tunjuk nak makan otak2.

rege?? RM17.60. kot..with that price u can get berkodi2 otak2 kat pasar mlm.

well we were not in pasar mlm and i hate to dissapoint my girl, especially bab makan. so we ordered the otak2 anyway. bila sampai.. it was like one huge otak2 wrapped in daun pisang. rasa dia was okay.. like normal otak2.

but yg aku hangin is bila si balqis ni makan like 4 sudu, then letak.."tak mo lahh, nak share ma punya boleh?"

sabo konot sabo...

aaaanywayy.. that was friday nite.. despite the otak2 thingy, we enjoyed ourselves..

saturday morning, the plan was to go swimming (ermm..main air actually) kat umah parents aku. unfortunately since mak bapak aku ni sibuk ngalahkan PM, they were not home. then mr p came out with brilliant idea, again.. (bukan makan ye)

"jom pegi petrosains nak?"

nak jer la kan?

but first we went to ampang area, had bfast, then sent jaja, mr p's sister to work. then, 9.20 dah sampai tercegat depan petrosains.. heheh.. gambo dlm FB.

sonok jugak eh petrosains ni? plak tu sbb tak ramai sgt org.. so bersuka ria lah budak2 ni buat mcm rumah sendiri jer kat dlm tu.

lepas petrosains.. pegi kinokuiya ronda2 baca buku. sib baik, this time.. tiada adegan tendang menendang antara siapa2 hehhe

by lunch balik rumah, and all 3 of them tertido kepenatan.. lepas asar kuar lagi pegi rumah ofismate, ramlan pulak.. ada buat makan2 sempena cukur jambul anak dia. time ni ler sofeya buat hal nak melekat ala-ala koala bear dgn aku.. ish ish budak niehh..

then mlm ke suband, tido sana. ahad thari balik rumah. temankan balqis siap homework (baru 1st week ader homework 20 pages ohkehhhh). petang tuh tetiba balqis teringin durian.

DURIAN???

ronda2 satu melawati tak de plak org jual durian. sib baik petang tu parents aku dtg, bodek2 sket and they brought the girls pegi giant permata, beli durian. puas la hati si balqis makan durian.

well that was it lah.. our weekend.

cuti 2 hari mmg tak cukup kan?



budak ni dah pandai cakap.. kalau tak caya cuba tanya dia..

"how old are you?"  tweeeeeeeee...
"what is your name?" tweeeeeeeeeee..
"how are you?" tweeeeeeeeeee...

bijak kan anak aku?

7 comments:

Cik Puan Kamil said...

Comel... Sedap ke makan Madam Kwan's ? I have never been..

Konot said...

mr p ku suka sgt makan situ.. hang klu pi situ kena order nasi bojari.. tu diorang punya special dish..

aku klu ajak pi chilles mmg suka sgt ler.. hehhe

Alfian_Troxion said...

ko tanya la soklan2 berkaitan sket, baru la orang akan kata anak ko genius:

1. What comes before four? - tweeeee
2. If two antelopes with different genders met in the mating season, how many antelopes will there be after a few months? - tweeeee
3. What is the first digit of 39? - tweeee
4. What does you mother like to climb in her spare time? - tweeeee

hehehehe. hanya cadangaan :P

Konot said...

muahahahhahhahaa

nko mmg bijak wahai jawa!!!

esok2 aku tanya..nanti aku post kat blog!

Amy said...

Hahhah Jawa ni sabo jekk. :)

Konot said...

amy, anak jawa esok2 sure bijak cam bapak dia eh

Alfian_Troxion said...

hahaha... idok le bijak aku ni... bijak kelentong dan merepek mungkin iya :D

tapi seb bek anak aku nye jendul ikut mak dia. rata sikit. :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...