20 June 2017

Dah nak raya!

Begitu lah lama nya tak update blog. Dari nak puasa, sampai nak raya. Kadang terfikir malas nak update. Tapi bila tak de keje tu dok godek2 blog sendiri, mcm best pulak baca entry dulu2.

Kenangan kan.

But thing that mostly buat aku malas nak update is memikirkan perception orang yang ntah apa2.

Aku punya konsep blog aku sukati aku. Tak suka jgn baca.

Kalau nak pk perasaan orang, eh kena duduk dlm gua je la kita. Niat aku update blog, mosty sebab nak simpan kenangan. Secondly sebab aku jenis susah nak bercakap so I write. Aku perasan bila aku kurang update blog aku jadi unhappy sebab kurang meluah perasaan. Then as I go along bila aku baca balik entry lama2 sedikit sebanyak ada gak yg dpt membantu / motivate orang.

So kalau nak pk pasal orang, payah beb. Memang akan ada orang yang sentiasa busuk hati and mencari kesalahan kita. Kalau dlm 100 org baca, 95 org dapat benefit, 5 orang yang sibuk berdengki, aku kena stop blogging kah sebab 5 orang ni?

FB and IG aku pun dah kurang update.

Rasa mcm nak privatekan semua benda je.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...