28 January 2017

Wedding Jaja

Jaja = Adik bongsu mr p

Kiranya ni last la wedding in the family buat masa terdekat. Next in line tunggu Balqis la.. heheh



Mr p yang nikahkan sendiri. Amboi bang, mcm you je nak duduk menikah khennnn..

Jgn salah skrip ye bang!


Ni second time dia nikahkan adik dia. 3 younger sisters. Angah got married before we did, Shikin in 2014 (kot) mr p nikahkan and now Jaja.

Time nikahkan Shikin dulu, mr p did not expect utk nikahkan. Get ready sebelah tok kadi je la. Sekalik tok kadi suruh nikahkan. Terus berdebar mengalahkan pengantin!

Kali ni, better lah. Dah praktis skrip.



4 of us.

Payah nau nak ambik gambar family. Yang ni je la paling elok. Janji muka aku elok. Hahahahhahahahhaha


Panggil MUA ok nak mekap 3 beranak. Oberrrr mak kau kan.

Lantok ler. As I said earlier, ni last wedding for a long time. Harus all out nak melawa.

Over2 aku pun tak se over Sofeya. Dia ni, bila tau ke aku nak panggil MUA, terus tanya

"Ma, kawan ma ni boleh buat ke apa adik nak?"

"Adik nak apa?"

"Errmm.. tatau la lagi. Tapi eyeshadow nak kaler biru la"


Nasib la MUA ni kawan aku si Shae Taib (ig @shae_taib). Pandai2 la ko handle anak aku nanti. Hahah





Aku dgn Balqis serah je muka. Tak banyak songeh. 




Tapi budak niiiii!!


Sebab masa dok mekap aku, dia perati. Perati satu2 step ok!

So bila mekap dia (of cos not as heavy as mine) dia question Shae

"Kenapa tak pakai eyeliner mcm mama?"

"Kenapa tak ada shading mcm mama?"


Hambikkkk


In fact baru ni, dia dok godek makeup aku. Dok tanya "mama tak de shading brush ke? Dia wide and thin, mcm kawan mama punya tu!"

Pitam la kalau bawak masuk Sephora mcm ni!



With my pretty sis in law Shikin.

Time wedding ni, dia almost habis pantang. Tapi tengok dia mcm tak lepas beranak pun. Berat dah sama mcm aku (which not so ringan, but considering dia baru beranak I mean hello??). Badan pun kurus mmg tak de nampak langsung lepas beranak.


Dimanakan keadilan???????




Pengantin tak berapa nak baru.

The night before kami anak beranak cirit birit. Janji nak sampai dewan kol 8.30. Tapi pakat keluar masuk toilet smorang, so kol 8.30 baru gerak from rumah. Nasib dewan tu dekat je. 5 minit dah sampai.


All in all, it was a beautiful wedding.

What makes it even more beautiful sebab whole family is there.



Payah nak together2 semua ni. Sbb biras aku yg lagi 2 org tu keje jauh2.



Cantik kan gambar family?




Izzat and Jaja


Lawa melampau2 adik ipar aku ni. Sebab dia ni jarang mekap. Sbb naturally dah lawa (I hate yewww). So bila mekap pengantin ni, ya rabbi pesal berseri2 sungguh???


To both of you, selamat menempuh alam rumahtangga. Akak doakan semoga korang berbahagia till Jannah.












No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...