21 April 2016

Best Nasi Goreng Kampung ever!

Ni bukan cerita resepi.

Tapi cerita one of my perangai pelik. Iye aku mmg ada byk perangai pelik!


Ok so, sometimes on weekend kitorang makan luar or tapau makan rumah jek. Favourite aku, harus Nasi Goreng Kampung, PEDAS!


So, mula2 order dulu, Balqis suka pau aku punya. Then lama2 dia ikut order yg sama. After a while, dia start order lain pulak.

Nasi Goreng Belacan dia mintak.
Aku pau dia punya, eh sedap la pulak!
Ada sekali tu, aku tanya

"Tukar bleh?"

Hikhik. Sib baik Balqis rajin melayan, dia pun rela hati swap her nasi goreng with mine.
Asal orang punya memang sedap!

Then one time I ordered Nasi Goreng Belacan. Balqis malas nak sama dgn aku dia order Nasi Goreng Kampung.


And guess what....

Nasi Goreng Kampung Balqis punya lagi sedap!!


Ohhhh why??????


Then I suddenly remembered peristiwa about 20 yrs ago kat PPP dgn Ayu (roommate aku)

Similar thing happened. I remembered kalau aku yang order tak sedap, tapi kalau Ayu yg orderkan mesti sedap. So end up masa tu, bila aku nak order, aku akan 'pretend' cakap

"Ayu!! KAU nak order Nasi Goreng kan????"

Ayu pun cakap

"Ha ah..AKU nak order Nasi Goreng"

Eh paham ke? Aku kena stress kan kat KAU tu sebab indicating menu tu Ayu yg order, bukan aku yang order!


Bengong. I know. But it worked! Kahkahkah.



So I told Balqis what happened. Then next time order tu aku tanya Balqis


"Qis nak order apa?"

"Qis nak Nasi Goreng Belacan"

"Pas tu QIS nak Nasi Goreng Kampung gak kan???"


"Huh??"


Aku pegang muka dia sambil jegil2 bijik mata


"QIS NAK order Nasi goreng kampung AND Nasi Goreng Belacan kannnn???"

"Ohhhhh ha.. ye la  ma orderkan qis dua2 tu!!"


Fuhh sib baik paham!

Pheww..letih nak bercakap kias2 ni hahahhahahhaha



Sedap weih Nasik Goreng Kampung aku!




Pic googled.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...