02 January 2016

Happy New Year 2016

Hello!

So Happy New Year korang! Ucapan paling best aku dapat is from Sofeya

"So, ma dah 39 la tahun ni kan?"

-______-


Yes darling.. you haveee to say it kan???


39 pun 39 la... janji jiwa muda..ecewahhh



Korang ada azam ke? Aku seperti biasa, azam nak menguruskan muka yang dah sama besar dgn pinggan corelle ni.




Dah  nampak mcm sakit gigi dah gayanya!


Tau tak sepanjang tahun 2015 aku TAK DE workout dan aku TAK JAGA makan.

Well, ada la less than 10 kali aku bukak youtube nak eksesais konon tapi tu pun tengah2 jalan aku ngelat.

Jaga makan, so so la. Nasik memang tetappp makan cuma malam aku kurangkan.


So there, dah genap la setahun lelemak bersuka ria.


Semlm, 1st January pagi2 aku JOGING kauuuu.. less than 4km kot. Terusss sakit kaki hari ni.

Then today 2nd January aku breakfast NASIK LEMAK, dan lunch NASIK DAUN PISANG kat Kanna Curry House kat PJ.


-______-


Syabas konot. 


Tak pe la uols, kita tengok mcm mana progress. Seriously I feel, kalau put in effort memang boleh kurus. Tapi kemalasan dan nafsu makan tu sangat berleluasa buat masa ni.

Doa2 la agar aku insaf dan kembali ke jalan yang lurus.



Lagi satu azam nak merajinkan balik update blog.

And lagi satu azam nak merajinkan diri jumpa kawan2.




Ni kejadian 2 minggu lepas kot..jumpa buah hati kat Bangsar South. Kebetulan bebudak kelas ngaji sampai petang, so terus aku meluru ke Bangsar South lunch date dgn Juju. Setahun lebih tak jumpa dia tau! Rindu sangat!!!!!!


I feel its significant jugak la, at least seminggu, or 2 minggu sekali kena jugak jumpa rakan2 sebaya. Mmg dari dulu niat nak selalu jumpa kawan2 tapi sometimes bila sibuk sgt dgn rutin harian jadi letih and malas nak keluar rumah,


Kalau tak jumpa kawan pun aku nak start balik allocating some me time outside the house. Spa ke, meni pedi ke, whatever la. 2015 mmg aku tak de langsung buat menda2 ni.


Ok la..esok2 sambung citer. Skang nak panaskan karipap IKEA utk dinner. :p

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...