04 November 2015

Cerita birthday tak berapa nak birthday

So 2 Nov lepas birthday aku. Dah cukup 38 tahun. Tua bangka dah. 

Memang terasa tuanya. Sebab tak de nafsu nak celebrate birthday langsung. In fact 1 Nov malam tu buat je la makan simple (beli, actually) with the in laws. Then Sofeya mintak brownies so Balqis la bake kan.

Brownies tu je la jadi 'kek'.

Mr p jenuh panggil aku sbb nak suruh smorang nyanyi.

Choiii.. aku jenuh la dok lengah2 kat dapur sbb tak mau org nyanyi. Bukan malu2 taik ayam ye..memang tak mau!! hahah

Tapi tadah jugak la muka nyanyi la korang!


Other than that tak de apa special. Just like any other day. Cuma malam tu lepas hantar bebudak ngaji aku dgn mr p pegi dinner. 

Aku try Jibby & Co kat Empire. Believe it or not ni la first time aku ke sana. 

Food gitu2 je la, sedap, tapi tak de la sedapnyaaaaa.. gitu.

But the coffee memang TERSEDAP!!

Wajib datang lagi ni!


Plus time aku pegi tu cam ramai sgt org. Bising, and music kuat. I kenot you know. Dah tua2 ni aku rimas makan tempat mcm tu. Nak makan bertenang2. Ni nak bercakap pun kena terjerit2. Aku ni dah la pekak!

Cepat2 makan, cepat2 balik, ambik bebudak.

Singgah Starbucks kat Taipan Balqis teringin Hot Chocolate. By the time dah dekat kol 11 malam.

Mulut aku mcm dah nak rabak menguap berkali2. Masuk je starbucks tu teringat time aku study dgn mr p kat UIA dulu. Sanggup berjaga tengah2 malam study kat Coffee Bean la, McDonalds la, sikit pun tak de rasa penat / ngantuk.

Now?

Kol 10 pun belum tentu boleh bukak mata aku. Lewat malam je memang dah menggebu2 nak balik rumah tido lagi best.



Balik rumah tido berhimpit berempat lagi best.

Tapi tak leh berempat dah sbb Balqis dah tentu2 tak mo tido dgn kitorang lagi..hihi.. eksyen kau ye dah ada bilik sendiri!

Sofeya je la yang tak mo tido bilik sendiri. Takutttt takut ntah apa la takut sgt. Aku la kena teman dia tido smapai lena, which end up dgn aku skali lena. Tapi kang kol 3 kalau dia terjaga sorang2 tetiba je masuk bilik aku, suruh aku tepi sikit nak tido sekali.

-_____-

Tambah lagi sbb mr p pun baru balik outstation seminggu lebih, so mmg tiap2 malam la tido berhimpit bertiga

Such a lovely moment :)


Rasanya I have everything I ever wanted in life. Surrounded by the people that I love the most. Dah cukup buat aku happy and blessed!


Sayang korang mowaahhhhh!!!!

#lapailio

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...