01 September 2015

Sofeya sparring taekwondo

So Sabtu lepas, Sofeya ada tournament.

Kejohanan Remaja Klang.. ke amenda ntah nama dia. Ni bukan test nak naik belt ye, ni lawan2 tendang2 orang..huhuh.

Mr p memang awal2 tak bagi masuk. Tapi Sofeya nak jugak! Aku pun tak de la nak halang, sukati la kan..  so fine.. masuk la.

Training 3 kali seminggu. Sampai ke Kota Kemuning tu hah aku menghantar malam2. Anak punya pasal, kita ikutkan. Mana tau terer kan?

Masa training boleh tahan terer la jugak. So aku pun tak la risau sangat.


So pagi2 Sabtu, seawal 7 pagi dah sampai kat Klang. Cikgu dia dah cakap Sofeya yang first.


Agaknya paling ringan kot! hahahhah


So ok fine.. 


Opponent dia sorang budak pompuan ni, dah green belt. (Sofeya baru kuning)



Sofeya kaler merah.



Start2 je......

Omak aiiii teruk anak aku kena belasah weiiiii!!!


Pum pang pum pang budak tu tak berenti tendang. Kiri kanan depan belakang siap!


Aku dah terjerit2 takut weih. Balqis dah marah aku 

"Ma boleh tak jangan bising sangat! Malu lah!"


Sofeya cam terkejut kot.. time training tak de la budak lain terer camnih.. Memang kurang melawan la first round tu. Kena belasah sakan.

Habis first round, the coach kat tepi tu agaknya bagi pep talk sket, so the second round was much better. Better pun, mmg tak leh celen budak tu la. 


Then habis 2nd round, tunggu judges kira markah kot, which pada aku, weih tak yah kira markah la, sah2 anak aku kalah. Meh la sini bagi anak aku balik aku nak peluk!!


Time tgh tunggu tu, nampak muka Sofeya dah terkebil2 tahan air mata. Kejap2 pandang kitorang. 5 kali kebil mata, terus meleleh2 air mata keluar tang2 tu jugak!!


Sedihnya aku oiiii!!!


Dah setel (obviously budak tu memang duhh), keluar ring tu, terus membuak2 nangis.

Ntah la sbb sakit ke, atau kalah ke..


Tapi yang penting aku agak lega dia kalah sbb kalau tak kena stay and lawan lagi.. haha.. baik la kita balik makan Nasik Lemak Pak Ayub dik oiii..







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...