06 March 2015

Gadget dapur terkini

Hari ni kembali bersiaran dari dapur.

Nak eksyen kat korang chopper baru kitewww :p








Sebab blender aku tak de the smaller part yang utk blend kering tu (apa nama ntah), so biasanya mmg aku pakai lesung batu la nak tumbuk kalau bawang/cili yang sikit2.


So haritu mr p ke Jusco tengok ada sale pulak menatang ni. Dari 269 jadi 200 jek,

Tarusss sambar seketul sbb dia dah penat dengar aku bebel nak chopperrrr nak choperrrrrr



Weih suka betul dengan benda ni!!!



Sebab nak guna senang.

Nak assemble senang

Paling penting nak basuh pun senang!!


Sekarang ni aku blend bawang banyak2 terus, simpan dlm fridge





U see? Takes only like 3 seconds of chopping to get like this!

Bahagia hidup iols sekarang.





Ready!


Skang ni nak masak mmg sap sap soi. Kalau tidak dulu jenuh time tu la nak masak time tu nak nak kupas bawang.


Selalu seminggu sekali aku akan prepare siap2 bawang ni.


Walaupun aku dok rumah tapi tetap kena cari jalan nak memudahkan hidup especially kat dapur. Ye la kalau dah 3 kali masuk dapur sehari, tak koser la 3 kali nak kopek bawang ye dok?




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...