07 January 2015

Cerita mak yang emo part 2- Sofeya's Graduation

Ni cerita graduation Sofeya.


Dah nak masuk Darjah 1 dah pun. Sebelum dia habis UPSR ada baiknya aku update siap2 konsert 6 tahun ni

-____-


Extra emo for me sbb mengenangkan journey budak ni mengharungi process nak membesar
Kecik2 tantrum hazab ya amat till she is one of the reasons aku brenti keje.

Umo 4 tahun masuk QDees tapi nangis 4 bulan x brenti. 3 jam kat skolah 3 jam la dia nangis for the whole 4 mths. Serious x tipu.

Umo 5 tahun masuk CIC and along the way it got better. Somehow kurang improvement so..

Umo 6 tahun ni aku masukkan ke Smart Reader Kids seksyen 20.


Alhamdulillah skang..

She can menulis membaca dan mengira
She is more confident nak socialize dgn kawan
Paling penting dan independent and kurang melekat mengada etc.
So bila dah habis tadika..its like a huge milestone for her and for me too.

Nak nak bila aku tgk dia perform atas stage.



Mmg sebak and happy sbb rasa dah besar and bijak. 
I remember dulu aku, Mr p and balqis took swimming class. Tak include sofeya sbb rasa dia masih kecik and mostly sbb dia masih belum boleh faham and ikut arahan.

But now, tgk dia perform, I feel so so proud of her and i can imagine that she has a lot of potential inside.




Congratulations adik!


Mama Daddy and Kak qis sangat proud of you.


Masa konsert tu bukan aku je yang nangis, tapi Balqis pun tumpang sebak mengalir air mata.

Ikut emo mama la gamaknyer. :p


Anyway if you are wondering gambar2 konsert, aku byk ambik video je. Dlm dewan tu pulak malap2, so mmg tak berapa jelas. Tambah dgn pemalas aku nak edit.. so watevs lahhh

Nak ajak bergambar lepas konsert tu Sofeya pulak dah tak berapa sihat.



Tapi nak tepek gambar dia lebih2 pun bukan dia bagi. Pernah masa ke Terengganu, aku taruk gambar dia tido dlm flight kat FB. Pas tu mr p tunjuk kat dia (Sofeya)

Sekali dari kejauhan aku dengar


"NAPE MAMA AMBIK GAMBAR ADIK TIDO DLAM FESBUK??????"

"DELETE BALIK!!! EMBARASSING LA!!!"

"KALAU NAK AMBIK GAMBAR BAGITAU ADIK DULU!!!"


Heyyy cas celebrity sangat kau nak! Nak kena bagitau bagai..ish!!!



Dah 2x5 dgn Balqis. Semua malas bergambar. Asal nak masuk blog/fb kena minta permission dulu. Nyampah la korang nih!



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...