02 October 2014

Membebel

Hari ni dah masuk 2 hari Sofeya tak pegi sekolah. Batuk and lelah budak tu.

Actually hari ni mcm ok sikit tapi aku biarkan dia rehat dulu kat rumah.  Janji kena siapkan homework pas tu kena buat buku latihan yang aku bagi.

Tapi budak ni asal bangun je dia tuju tempat main dulu. Pas tu mintak roti nutella sebab lapar.


Kau tak hangin?

Mandi tidak, gosok gigi tidak, bagi arahan je mintak makan pas tu sibuk main.


Tu satu la.

Kalau citer bab toys bersepah, tu mmg 3 hari 3 malam tak habis. Mana dia main, situ je la dia tinggal. Sikit pun tak heran nak kemas balik ke, susun balik ke. Sapa lagi yang kemas?

AKUUUUUU jugak!!!


Tu lagi satu.


Wah banyak satu-satu aku. Dengar je la ye, akak nak membebel kat blog.


Lagi satu, kang ada toys hilang, sapa lagi jadi kaunter pertanyaan???

AKUUUUUUU jugak!!!


"Ma, Cadence adik mana?"

Cadence = patung My Little Pony yang berharga RM79 yang baru beli semlm.



Kau cakap..mcm mana aku tak angin satu badan????

Nak beli toys menggebu2
Dah main, tak nak kemas
Pas tu hilang dia boleh buat muka toya.


Bila aku dah marah, terus dia cakap


"Tak pe la ma.. hilang pun tak pe"


Hoihh lagi aku marah. Ingat petik duit kat pokok ke? 


Lepas few hours, dia ingat aku dah ok agaknya.

"Ma nanti kita pegi kedai buku ye, adik nak beli beads banyak2 nak taruk dalam botol bagi jadi mcm musical instrument"


Urut dada aku tahan sabar.


Jangan harap. Selagi tak jumpa Cadence tu sori the  mori tak de toys baru!


Haih sabar je la. Baik Sofeya ke, Balqis ke, sama je 2 ketul tu. Kalau tak suruh, tak buat. Masalahnya kalau suruh sekali, mmg konfem tak buat. Suruh 2, 3 kali, kang kata aku pushy la, membebel la. Masalahnya kalau korang buat tanpa disuruh kan senang aman satu rumah tak de org nak membebel.


Penat marah, penat aku bebel, aku pun  ngadu la kat mr p hal budak ni


"Sofeya ni kan..bla blabla"

"Hmmmm"

"Dah la tak reti nak kemas bla bla bla"

"Hmmm"

"Eh u dengar ke tak ni?"

"Dengar la ni"

"Tah la bebudak ni penat la i nak bebel hari2 tau"

"Apa kata u bebel 2 hari sekali, mesti kurang penat"


-________-


Sama je anak dgn bapak!!!!









1 comment:

Cik Sar said...

Aku membaca dengan penuh perasaan luahan hati kau.. pehtu ujung2 aku gelak sebab jawapan mr p yang sangat selamba itu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...