23 July 2014

Borak kosong tak de orang nak dengar so merapu kat sini la jawabnyer

Assalamualaikum,


Apa khabar korang? Dah hujung2 bulan puasa ni mesti semua dah start sibuk nak prepare untuk Raya pulak. Sibuk2 pun jangan lupa ye manfaatkan sepenuhnya last 10 days ni. Nak tunggu next Ramadan, ntah ada rezeki ke tidak kita ni.

Blog lama tak update, I know. Biasa lah, lagi pasang angan2 nak update hari2, lagi makin pemalas kekdahnya. 


Truth is aku rasa mcm overwhelmed sangat. Terlalu banyak benda aku nak buat especially concerning Kay Parlour. Main job aku as housewife tu mmg tak yah citer la. Tu mmg daily basis tak pernah stop.

Dulu mula2 buat Kay Parlour mmg ada intention to grow. Tapi memikirkan capacity yang aku ada, I'm guessing kena take it slow la kot. Belum sampai masa nak hire assistant lagi. Ada sorang assistant nama dia Balqis, tapi bulan puasa ni dia tak mo tolong aku lagi, hahah..lepas raya nanti baru start.

So bila aku sorang and doing Kay Parlour as my second job, I'm guessing mmg terkejar2 jugak dibuatnya.


Ini bukan komplen ye, ini nak cerita je. Sebab I always remind myself, apa2 pun utamakan family punya keperluan.

Sebab tu byk event yang supplier buat, aku x dpt join. Normally kalau weekday, mmg agak payah sebab anak2 skolah. Kalau weekend, Insya Allah la dapat join.


Aku ni kadang dah siap plan what to do for the month, week and on daily basis. Tapi sometimes banyak faktor luaran yang tak dapat dikawal, maka melambatkan keje aku. 

Heh.. kekdg tu faktor kemalasan pun ye jugak. 
Bila rasa mcm terlalu byk benda nak buat, sudahnya aku tutup laptop, aku bukak tv. Padan muka.

Macam dulu aku semangat bukan main, 

Hari2 nak update blog,
Hari2 nak update testimoni 
Hari2 nak update product
Hari2 nak post kat blog Kay Parlour



PUIHHHHH


Sudahnya, satu benda pun tak jalan. 

Kena tukar goal and schedule nampak gaya.



Ni belum masuk citer supplier. Ye la, aku ni kan menjual barang orang. Bound to their terms and condition. Sebagai peniaga yang lurus (eh betul apa) aku memang ikut je la syarat yang ditetapkan. Tapi aku kadang lupa, bukan aku sorang je yang meniaga brg tu. RAMAI lagi orang lain yang jual barang yang sama. Tak semua orang yang lurus mcm aku and ikut peraturan.

Plus kekdg tu mcm terasa hati pun ye. Kekdg nampak agen / dealer lain dpt perhatian lebih. Tapi nak buat mcm mana kan. Kalau kau merajuk, ada org nak layan kah? Sedar diri sendiri je la kot, kita ni peniaga kecil jek. Tak sampai 1% kot profit aku sumbangkan kat diorang. 

 Contoh, kadang tu nampak info update melalui agen lain. Terpaksa  muka tebal tanya supplier pasal info tu. Rasa terhegeh2 itu sudah tentu. Tapi nak buat mcm mana, tabahkan je la hati. 

If I were in their shoes pun (supplier), of course aku akan lebihkan agen/dealer yang bagi the most profit contribution bukan?

Kalau pk nak kecik hati, nak merajuk, tak kemana la kot Kay Parlour aku. Aku anggap ni semua dugaan org buat business la kot. Perhaps ini dugaan kecik je. Nak grow, nak maju, kena lalui lah semua ni.


Tak pe, esok2 Kay Parlour dah besar terer mcm FashionValet, masa tu aku pulak set terms and condition kalau nak masuk product dlm kedai aku!


Korang doa2 la moga Kay Parlour makin maju ye. 


In the meantime, now I am back to my main job. Akak nak sental jamban ye. Bye!





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...