10 June 2014

Harga pasaran Tabita

Assalamualaikum,


Ni entry nak membebel/bercerita sket pasal harga Tabita.

Banyak soalan aku dpt dari customer baru ialah tentang harga tabita. And kebiasaannya, lepas aku bagitau harga, ada yang akan cakap / komen that tempat/ orang lain jual dgn harga yang lebih murah.

Kalau org jual murah RM10 - RM20 tu aku boleh paham lagi, ye la org nak compete / bersaing dari segi harga kan.

Tapi ada tu jugak org cakap kat aku dia dpt exclusive set Tabita for only RM200!


Itu dah murah tersangat!


Camni la kan..

Aku tak pernah paksa orang beli dgn aku pun. Customers are free to buy dgn siapa diorang suka. Kalau nak beli yang RM200 tu, silakan. Tak de nyer aku nak marah.

But always remember that the price comes with the service. Jgn pulak kau beli dgn org lain tapi dtg mintak nasihat cara pakai kat org lain pulak ye dok? Ini tidak adil tidak adil tidak adil *lagu yuna*

Tu satu hal.


Lagi satu ni nasihat free dari aku, jangankan nak kejar sgt brg murah, terjebak beli yang fake/palsu. Setahu aku, harga pasaran Tabita average nyer mcm harga kat Kay Parlour ni lah. Tak beza byk mana. Kalau tetiba murah sgt tu, hati2 je lah. 

Bukan aku nak kata yg murah semua fake, tak.... cuma hati2 je.

Dah ada few dah customer dtg ngadu2 kat aku lepas pakai kulit jadi merah terbakar, bau krim hapak, mcm2 lagi. Bila aku tanya beli kat mana, semua beli dgn org lain. 

Kalau camtu aku nak nasihat pun tatau mcm mana. Kot beli dgn aku, mmg dari awal aku akan nasihat and pantau cara korang pakai. 


Lagi satu nasihat free, kalau nak beli, tgk la penjual tu mcm mana. Dah berapa lama dia jual. Tengok ada testimoni customer dia ke tak.


Ni nak citer kisah benar.

Aku dah jumpa few online seller yang agak2 diragukan kesahihan. Ragu ye, aku tak tuduh tak ori. 

Satu tu, owner Tabita pun dia tak kenal. Tapi katanya ambik direct dari Indonesia. Acaner tu?

Satu lagi, dia jual harga exclusive set dgn harga TERSANGAT murah. Aku mmg tempted nak beli. Tapi bila aku tanya harga produk lain contoh serum Vitamin E, katanya tak ada. Pelik la jugak kan. 

Mungkin la mmg ori, tapi aku tak  nak take the risk. Kalau la aku nak untung lebih, boleh je beli dgn supplier ni at much lower cost, and jual harga sama. Tapi katakan mmg btul x ori, pas tu terbakar muka korang, sapa nak tanggung?

Ahkak tak sanggup nak tanggung.


Maka, marila kita menjadi pembeli yang lebih bijak. 

Nak lagi bijak meh beli dgn aku...hihihihih

*peace*



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...