19 May 2014

Tentang family

Assalamualaikum,


Rasa cam lama tak cerita pasal family. Pasal anak2, especially. Kekdg terfikir jugak, bila dgr org kata lebih baik jgn expose sgt pasal anak2 and gambar kat blog. Terfikir jugak untuk tidak lagi bercerita pasal bebudak.

Aku start blogging pun pasal suka bercerita. Bila tak de org nak layan aku, blog la jadi tempat bercerita. Skang ni lagi la, hidup aku dikelilingi anak2 je seharian. Apa lagi aku nak cerita kalau bukan pasal anak2?

But I do realize, setiap benda ada baik buruk. Terlampau detail sgt pun tak bagus. Certain things are better kept private. But in general, aku suka bercerita, and paling penting nak abadikan kenangan anak2 dlm blog.

Balqis for example, mmg rajin godek blog aku and baca balik entry pasal dia dulu2. Kekdg dia remind aku pasal kisah dulu2 yang aku sendiri tak ingat. Rupanya2 ada dlm blog. 


Aku pk, esok2 aku dah tak de, boleh jugak anak2 aku baca balik blog. Appeciate sket mak korang, baca sket acaner perangai korang masa kecik2 dulu :)






Balqis dgn Sofeya ni je la 2 org anak aku. Harta aku dunia akhirat. 


Hari2 dok rumah dgn diorang, ada je benda nak gaduh. Ada je benda buat aku marah. Diorang gaduh berdua tu, jangan citer lah. Setiap 5 minit kot. Dalam keter otw nak balik rumah yang tak sampai 1 kilometer tu pun ada je bahan nak gaduh.

The only time diorang tak bergaduh adalah bila salah seorang sakit. :p


Tapi gaduh ke, marah ke, ni la hidup aku skang. I kenot imagine mcm mana kalau aku kena kerja balik. Konfem aku nangis menjejeh2 kuar air mata teringat kat diorang. Kekdg aku tanya gak diorang ok ke tak kalau mama kerja balik. Belum sempat habis ayat dah menjerit2 diorang tak bagi aku keje.

Which means diorang masih tahan dengar bebelan aku kot.. tehehe..


Our lives are so blessed in our own ways. I am blessed with what I have around me especially my little family that I love so so much. I may not have all the money in the world but I am happy and grateful with what I have now.

And we all should be grateful with what we have. Bukan nak suruh berpuas hati dgn apa yang ada tanpa berusaha untuk maju, no.. Of course kita sentiasa kena berusaha untuk memperbaiki diri kita. Tapi at the same time kena sentiasa beringat and appreciate what we already have.


Ye la kita sebagai manusia kekdg lupa. 


Sometimes we forget to live our present while we are busy chasing our future.


Sekian tazkirah dari ustajah konot :)











No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...