13 January 2014

Hadiah dari jauh

Assalamualaikum,


Ekceli kan, one of my azam this year if to blog everyday. Tapi nampak gaya, awal2 azam dah kelaut!


But I have my own reasons.


Kakak2 aku balik sini. (sini = Malaysia).


Sorang from Canada, sorang from Australia. Kan ayah aku sakit last december, so diorang balik la, nak jenguk2 org tua. Balik pun sendiri2 jek, anak2 tak bawak. Sep duit lettewwww..


Citer penuh pasal diorang balik later2. Memang pack jadual aku tu pasal blog tak terapdate (wah nak jugak salahkan org lain kan!). Ye la tak jumpa dekat 4 tahun kot (kak ani yang kat canada) so takkan dia ada kat sini kau nak hadap blog kan?


Kak yah tak per.. tetiap tahun aku pegi rumah dia kat Melbourne :p



Tapi yang aku nak citer ni ha.




Kenal takkkkkk??



Tahu tak One Direction ada kuar perfume? Our Moment nama dia.

Masa mula2 keluar, jenuh jugak carik (untuk Balqis si die hard fan). Online pun carik, but nan hado!


So aku assume, belum masuk Malaysia.


Kecewa Balqis!


Tanya kak yah, rege kat Melbourne is AUD79. 

So I told Balqis, nanti next time we go Melbourne, kita beli kat sana. Aku suruh Balqis kumpul duit. Duit belanja sekolah, save sikit2. And aku upah dia buat keje, bayar gaji sikit. 

Gigih anak aku keje!


Then suddenly bila kakak2 aku nak balik, I tot of suprising Balqis. Asked kak ani, harga kat Canada only 66 dollar lepas diskaun. 


Lagi murah!!!


So aku suruh kak ani belikan perfume tu dulu, and planned to surprise Balqis bila kak ani balik.


Sekalikkkk tengah2 aku syok skype dgn kak ani, Balqis sudah dengar la plakkkk..


"Huh??? Ma cakap apa???" Sambil sengih2 


Ish. Tak jadi serprise tauuuu...




So anyway, kak ani sampai kol 11.30 malam Isnin lepas. Aku sampai rumah lepas ambik diorang kat airport dlm kol 1 lebih jugak. And guess what, si Balqis tahan mata tak nak tido sebab nak tunggu perfume dia.

-______-



Even before kak ani balik, balqis byk kali pesan


"Suruh mak long balut dengan bubble wrap banyak sikit eh, takut pecah"


Sabo jek..hahahha




Now dah dapat, memang suka lah dia. Masih gigih bekerja nak kumpul duit sebab nak shopping barang One Direction nanti kalau pegi bercuti :)



Bagus.. keje kuat2 ye... sepppp mama tak payah basuh toilet :p







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...