22 November 2013

Standard Chartered KL Marathon 2013

Assalamualaikum,


Another tertunggak entry.. tapi dah terer sket.. sebab dah sampai bulan September...tehehhe


Date : 29 September 2013


Aku masuk 10km run category cruise. Category ni cutoff time 1 jam 30 minit. Ada category Speed (1:15) and Leisure (2 hours)

Flag off time jam 7.15 pagi.



Sebelum subuh dah sampai. Harus ngantuk hazabedah.


Mr p solat subuh kat masjid bukit aman. Aku dok tunggu mr p kat luar mesjid tu sbb nak jaga kasut. Sekalikkk perut aku buat hal nak berry. 


Rasa nak hempuk perut sendiri. Time2 mcm ni la kau buat hal kan???


Terpaksa lah tunggu mr p solat. Jemaah. And masa ni la imam tu baca slooooowwwww annnddddd steaadyyyyyyyyyy.....


Rasa nak nangis. Tak pe konot.. ni dugaan. Sabarrrrr.. tarik napasssss... hembus kentut napasss.


Nampak je mr p kuar, tanpa berlengah aku terus berlari carik toilet. Fuh, ibaratnya, kalau aku lari mcm tu masa 10km nanti, memang konfem la juara!


Ok tu mukadimah... keskeskessss




Tak de motip. Saja jaja muka. Sekian. -____-



Setel menunaikan hajat, marilah beramai2 tunggu kat starting line. 

Berdebar ekceli nak lari ni. Sebab, since raya, mmg aku tak de lari langsung. Lebih sebulan jugak la tak berlari. Ni mmg btul2 tawakal kekdahnyer.

Borak2 dengan few ppl kat situ, ada yang kata water station every 2km. So okay, I can handle 2 km without water. Tak de hal, Insya Allah.




Maka aku pun start la berlari.

1st km ok.

2nd km ok.

Tercari2 mana water station???

3rd km pun x de water station.


Hoi!


4th km pun TAK DE!!!


Aku ni, ada masalah mindset sket. Kalau mind aku dah set every 2km ada water station, mmg otomatik aku terus nak minum lepas 2km tuh. Padahal sblm tu boleh jek lari jauh2 tak de air pun.

Ni 4 km dah takde air, dan dan tu la aku rasa haus nak mati, rasa dehydrated kemain, rasa pening nak pitam pun ader. Drama habis i tell you!


Masa ni, kalau aku jumpa org yg cakap kat aku water station every 2 km tu, mmg aku pukul!


At 4.5km baru ada water station. Masa ni mmg aku dah mentally out. Dah start jalan banyak, lari terhegeh2. Sakit itu ini.


Ish.

 Lepas the 1st water station tu byk la plak berderet2 water station. Ngoks. 


Lagi satu, mind aku dah set 10km. Bila dah nampak signboard 9km tuh, hati aku dah berbunga2 nak sampai. 


Sekalik, dah nampak signboard 10km, tapi tak nampak finishing line.


Waaaaaaaaaaaa!!!! nak nangis!!!!!



Ikut endomondo aku pun, dah habis 10km at 1:23:05



Actually, lebih kurang 10.98km and my actual finishing time kat endomondo is 1:31:20


Terlebih cutoff time la plak.


Ikutkan medal utk finisher yg qualify cutoff time. Ni kalau aku tak dpt medal ni, siap! Aku robohkan kemah medal korang tau! Penat tau lari!!!




Nasib dapat gak medal.. hikhik.


Balik, mandi manda, pas tu sambung marathon kat IKEA plak.




Boleh makan tanpa rasa bersalah! :)




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...