11 November 2013

OCBC Cycle 2013

Assalamualaikum,

Ini entry yang sangat2 tertunggak. Nasib la labu...


Last time punya event blogged here.


Kali ni kat KLCC ni. Dekat and senang. As usual Sofeya masuk beberapa ratus meter je.  Balqis 5km kot.


Pagi tu pegi ambik bag2 and baju2 dulu.




Lahaiiii.. aku dah masuk category lain dgn mr p dah nieh.. ishhh



Peace yo!


Dah ambik brg, balik rumah dulu kot..ke pegi terus.. ntah la tak ingat. Tu la perap citer sampai dekat setahun sapa suruh!


Sofeya cycle dulu.. ditemani mr p.  As usual sibuk dok cheer and lari2 sana sini sampai gambar pun x ambik :p


Then nak start Balqis cycle, mr p kata "u tanak prektis ke naik beskal?"

Sebabnyer, aku teman Balqis cycle. Tapi aku x bawak beskal aku and konon pakai beskal mr p jek.

Thing is, beskal aku mountain bike. Beksal mr p road bike. Sangat ringan and agak tinggi utk aku.

Aku test la nak naik, sekalikkkkkk

Naik, jatuh, naik, jatuh....


Ok blom la jatuh pasal nak start kayuh je aku rasa x stable and terus cuak.


PANIC.


Lagi 5 minit je Balqis nak start nieh.


Aku tanya "Balqis berani kayuh sendiri x?"


Sebab.. aku mmg dah cuak and aku tamau risk JATUH. Sakit I can tahan. But MALU?? 

Ohhhh nehi nehi nehiiiii!!!


Balqis pun muka dah nak nangis sbb takut (and malu) kalau aku jatuh and she definitely tanak kayuh sorang.


Mr p sudah agak hangin kuskus sbb awal2 tanak test kan.. skang baru cakap x nak kayuh. Padan muka aku.


Mr p tak boleh teman pasal dia tak pakai proper shoe. Dia pakai selipar jek.



Nak tak nak, mr p sarung stokin aku, and sarung tshirt aku (sbb ada bib) and berdoa moga tak de org perasan dia pakai stokin and selipar jek sambik cycle.. tehehe.


I think he also tak sanggup tanggung malu kalau bini dia jatuh..


Time kasih kerana menjadi wira negara and menyelamatkan maruah dinda.. huhu


Tengok gambar2 ye..



Getting the little ones ready for the race!



Punya la lama dah event ni, rambut balqis dah panjang tau skang!




Bangga dpt medal!




That's mr p and Balqis. Errr..nampak ke pakai selipar and stokin? hikhik.


Ni last kot event yg ada bebudak skali join. In future kalau ada nak je masukkan diorang lagi. 


Bukan apa, saja je la kan expose diorang to healthy lifestyle awal2 ni. :)



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...